مقام اقتصادی چین: باید روند جهانی‌سازی یوان تسریع شود

رئیس اگزیم بانک چین خواستار تسریع در روند جهانی شدن واحد پول کشورش شد.

مقام اقتصادی چین: باید روند جهانی‌سازی یوان تسریع شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "هو ژیالیان" (Hu Xiaolian)، ریاست اگزیم بانک چین خواستار تسریع در روند اصلاحات برای جهانی‌سازی یوان، واحد پول چین شد و هشدار داد خطرات خارجی مرتبط با افزایش حمایت‌های دولتی از اقتصاد می تواند به بخش مالی جهان لطمه وارد کند.

بر این اساس، وی که در نشستی اقتصادی در پکن سخنرانی می‌کرد، افزود: برخی کشورها به طور مداوم در تلاش برای تضعیف جهانی سازی هستند.

این مقام برجسته اقتصادی چین که به طور ضمنی از آمریکا انتقاد می کرد،تصریح کرد: شاهد آن هستیم که در بخش های تجارت و سرمایه گذاری، همکاری شرکت ها، تبادل فناوری، جابه جایی نیروی کار و مسائلی از این دست موانعی اعمال شده است. این اقدامات حقیقتاً باعث نگرانی ما درباره بخش مالی که مانند گردش خون در اقتصاد و تضمین کننده جهانی سازی است، شده است. بخش مالی جهانی می تواند از این اقدامات آسیب ببیند.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا ارزهای بین المللی به عنوان بخش اصلی پرداخت ها، توافقات و سرمایه گذاری می تواند برای فعالیت های اقتصادی و کسب و کار جهانی ما امنیت به ارمغان بیاورد؟

رئیس اگزیم بانک چین تصریح کرد: محیط متغیر در تجارت و سرمایه گذاری این موضوع را ثابت می کند که کشورهای نیاز به برنامه بهتری برای تقابل با مشکلات بالقوه دارند. من فکر می کنم روند جهانی سازی یوان باید تسریع شود.

وی از بانک مرکزی چین خواست گام های لازم را برای اتخاذ سیاست های بازار محوری نرخ بهره بانکی ( در مقابل دولت محوری) بردارد. وی تاکید کرد: تلاش های بیشتری برای آزادسازی نرخ بهره مثلا کاهش کنترل بر اوراق قرضه باید صورت گیرد.

اگزیم بانک یکی از بانک های بزرگ چین است که به صورت تخصصی در حوزه واردات و صادرات این کشور فعالیت دارد. این بانک یکی از سه بانک چینی است که پکن به وسیله آن سیاست های خود را در زمینه صنعت، تجارت خارجی، دیپلماسی، اقتصاد و سیاست های حمایت مالی برای ارتقای سطح صادرات تولید کنندگان کالا و خدمات اعمال می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار