پدرام: آمریکا را مثل سایر اشغالگران از سرزمینمان بیرون خواهیم کرد/ ترامپ یک اشغالگر بی فرهنگ و قلدر است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ضمن انتقاد شدید از سخنان توهین آمیز ترامپ درباره افغانستان تاکید کرد: آمریکا را مثل سایر اشغالگران از سرزمینمان بیرون خواهیم کرد.

 

پدرام: آمریکا را مثل سایر اشغالگران از سرزمینمان بیرون خواهیم کرد/ ترامپ یک اشغالگر بی فرهنگ و قلدر استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  «عبداللطیف پدرام»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز ترامپ درباره افغانستان، وی را اشغالگر قلدر خطاب کرد.

وی در صفحه فیس بوک خود نوشت: ترامپ اخطار کرد که افغانستان را می‌تواند از نقشه زمین بردارد اما نمی‌خواهد 10 میلیون آدم کشته شود. قبل از همه این لحن، لحن یک اشغالگر بی‌فرهنگ و قلدر است، لحن سوداگر سودجویی است که هیچ چیزی از ارزش‌های بشری و انسانی را نمی‌شناسد. از طرف دیگر شاید مزدوران داخلی چنین جسارتی را به او داده باشند.

پدرام افزود: ما به پیمان امنیتی کابل-واشنگتن که چند مزدور، خائن و وطن فروش آن را امضا کردند رای ندادیم. از تو هم نخواستیم که به کمک ما بیایی. تو باید از نطامیانت که در افغانستان جنگیده‌اند بپرسی با چه مردمی روبرو هستید، در چه سرزمینی می‌جنگید؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: کشور گشایان و اشغالگران بسیاری به این سرزمین چشم دوختند و به این سرزمین حمله کردند اما اینجا را در نهایت گورستانی برای خود یافتند نه سرزمین امن. این جا به گورستان شما نیز تبدیل خواهد شد که شده است.

وی خاطرنشان کرد: آقای ترامپ به طور بیشرمانه‌ای گستاخی کردید و مردم ما را دستکم گرفتید، اما ما شما را مثل سایر همتاهایتان و اشغالگران از سرزمینمان بیرون خواهیم کرد. در صورت لجاجت خراسان قبرستان گسترده‌ای برای اشغالگرها خواهد شد.

پدرام تصریح کرد: حالا که چنین است ما از شما می‌خواهیم آخرین سربازتان را هم از کشور ما خارج کنید. از مردم سرزمینم می‌خواهم علیه شما بیش از گذشته بسیج شوند، میدان‌های نبرد را گرم کنند و تا خروج آخرین سربازتان با شما بجنگند.

قابل یادآوری است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفته بود: اگر بخواهیم در جنگ افغانستان طی یک هفته پیروز می‌شویم و حتی افغانستان از نقشه زمین حذف می‌شود، اما نمی‌خواهم میلیون‌ها انسان کشته شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
یدونه باشی لطیف جون
آخرین اخبار