ترامپ: در یک هفته می توانیم در جنگ افغانستان پیروز شویم اما 10 میلیون نفر کشته می شوند!

ترامپ در دیدار با نخخست وزیر پاکستان گفت: در یک هفته می توانیم در جنگ افغانستان پیروز شویم اما 10 میلیون نفر کشته می شوند!

ترامپ: در یک هفته می توانیم در جنگ افغانستان پیروز شویم اما 10 میلیون نفر کشته می شوند!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز گذشته در کاخ سفید درباره افغانستان دیدار و گفتگو کردند.

ترامپ در این دیدار تاکید کرد که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد. وی افزود کشورش قادر است از نظر نظامی در مدت یک هفته در جنگ افغانستان پیروز شود، اما تاکید کرد که با این کار نمی‌خواهد 10 میلیون نفر کشته شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: همکاری آمریکا با پاکستان برای حل صلح آمیز قضیه افغانستان کارا واقع شده است.

وی با نقد دولت های پیشین آمریکا در قبال افغانستان و ترجیح رویکرد خود گفت: به زودی خبرهای خوبی در مورد افغانستان خواهید داشت.

ترامپ از رهبری جدید دولت پاکستان تقدیر کرد و افزود: دولت های پیشین پاکستان نه به خاطر کمک‌های چند میلیارد دالری آمریکا به این کشور احترام قائل شدند و نه هم در قبال حل معضل افغانستان کاری کردنداما دولت عمران خان از آغاز کار خود، فعالیت بسیار چشمگیر و خوبی در زمینه تامین صلح در افغانستان انجام داده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا شمار نظامیان خود را در افغانستان کاهش داده است و کاهش حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان هچنان ادامه خواهد یافت.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار گفت: افغانستان بیش از هر زمان دیگری به دست یافتن به صلح نزدیک شده است.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: در روزهای آینده طالبان را ترغیب خواهد کرد تا به پای مذاکرات صلح با حکومت افغانستان رفته و راه حل سیاسی را دریابند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.