خشم سنای افغانستان از اظهارات ترامپ؛

آمریکا در مواجهه با مردم افغانستان شکست می خورد/ ترامپ تحت عنوان روند صلح، در پی توطئه علیه مردم افغانستان است

اظهارات توهین آمیز ترامپ درباره افغانستان، واکنش تند مجلس سنای این کشور را در پی داشت.

 

آمریکا در مواجهه با مردم افغانستان شکست می خورد/ ترامپ تحت عنوان روند صلح، در پی توطئه علیه مردم افغانستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  نمایندگان مجلس سنای افغانستان در نشست امروز این مجلس با ابراز انزحار از سخنان توهین آمیز ترامپ درباره افغانستان تاکید کردند که آمریکا در مواجهه با مردم افغانستان شکست می خورد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: اگر بخواهیم در جنگ افغانستان طی یک هفته پیروز می‌شویم و حتی افغانستان از نقشه زمین حذف می‌شود، اما نمی‌خواهم میلیون‌ها انسان کشته شوند.

فضل‌هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان، اظهارات ترامپ را مواجهه با مردم افغانستان خواند و به شدت نسبت به آن اعتراض کرد.

وی اظهار داشت: آمریکا هم اکنون در مواجهه با چند تروریست در افغانستان زمین گیر شده است و اگر با مردم افغانستان مواجه شود نه تنها در منطقه شکست می‌خورد بلکه خود نیز به پنج بخش کوچک تقسیم خواهد شد.

رئیس مجلس سنای افغانستان با اشاره به شکست بریتانیای کبیر و شوروی سابق در تاریخ دور و نزدیک افغانستان گفت: ترامپ در مورد افغانستان موضعی اشتباه دارد و با چند هواپیما و امکانات نظامی، خود را در مقابله با مردم افغانستان قرار می دهد.

مسلمیار تاکید کرد: اظهارات اخیر ترامپ نشان می‌دهد که شک مردم افغانستان به روند صلحی که آمریکا آغاز کرده به جا بوده و دولت ترامپ تحت عنوان روند صلح، در پی توطئه علیه مردم افغانستان است.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان نیز اظهار داشت: موضع رئیس جمهور آمریکا در قضایای افغانستان نشان می‌دهد که او در پی حل چالش افغانستان نیست، بلکه می‌خواهد از این مساله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نفع ببرد.

دیگر اعضای مجلس سنای افغانستان نیز با انتقاد از رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که با ارسال یک نامه به مجلس سنا و کنگره آمریکا از این دو نهاد مردمی آمریکا می‌خواهند که از ترامپ در مورد اظهارات اخیرش در مورد افغانستان توضیح بخواهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.