استاندار زنجان در جلسه شورای حفاظت منابع آب بر برخورد با متخلفان به خصوص دانه درشتان تاکید کرد.

تاکیدبر برخورد با متخلفان منابع آبی به خصوص دانه‌ درشتانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به لزوم توجه جدی مدیران دستگاه‌ها برای حفاظت از منابع آبی به شرکت آب منطقه‌ای استان دستور داد از کشت برنج در بستر رودخانه‌های استان جلوگیری بعمل آید. 

حقیقی با تاکید براینکه برخورد با متخلفان در همه سطوح باید یکسان باشد افزود: در گام نخست باید برخورد‌ها با کسانی باشد که دارای نفوذ وقدت زیادی هستند.

وی گفت: برخورد‌ها باید از بالا به پایین باشد یعنی این برخورد‌ها را از کسانی شروع کنیم که به اصطلاح دانه درشت بوده و دارای نفوذ و قدرت هستند.

عالیترین مقام اجرایی استان در راستای برخورد با متخلفان منابع ابی، شرکت آب منطقه‌ای را موظف کرد تا لیست افراد دارای چاه که مسئولیت وسمتی دارند تهیه و در اختیار استانداری قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اعلام اینکه بطور میانگین سالانه شاهد افت ۵۵ درصدی طراز آب زیر زمینی هستیم گفت: از سال ۱۳۷۱ تا سال ۱۳۹۴ طراز آب‌های زیر زمینی استان ۱۴ متر افت کرده است.

رضا پور همچنین گفت: در استان زنجان سه هزار و ۵۸۶ حلقه چاه دارای مجوز و حدود سه هزار و ۷۰۰ حلقه چاه فاقد پروانه وجود دارد

وی افزود: هزار و ۲۴۹ حلقه از چاه‌های غیرمجاز استان بعداز سال ۸۵ حفر شده و باید مسدود شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اشاره‌ای هم به برنامه بیست ساله کشور برای متعادل کردن شرایط فعلی ذخایر آب استان کرد وافزود: در استان زنجان سالیانه مجوز برداشت ۱۴۲ میلیون لیتر آب را داریم تا بتوانیم طی بازده ۲۰ ساله به شرایط قبل برگردیم.

رضا پور علاوه بر انسداد چاه‌های غیر مجاز اجرای ضریب تعدیل را از راهکار‌های تحقق میزان برداشت مجازآب در استان دانست.

تصویب برنامه عملیاتی برای احیا و تعادل بخشی آب در دشت زنجان مهمترین دستور جلسه شورای حفاظت منابع آب استان بود.
 
انتهای پیام/ن
 

لزوم توجه جدی مدیران دستگاه‌ها برای حفاظت از منابع آبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.