مسوول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از وجود سه هزار و ۲۳۲ بیمار خاص در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهری فرشاد مسوول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوندی، ام اس، سرطان و ED را جزو بیماری‌های خاص اعلام کرد و گفت: ۴۳ بیمار مبتلا به تالاسمی، ۶۶ هموفیلی، ۳۷۰ بیمار ام اس، ۲۶۴ دیالیزی و ۱۸۵ بیمار پیوندی، ۲ هزار و ۲۹۹ بیمار مبتلا به سرطان و ۵ بیمار ED در خراسان شمالی از خدمات و بسته‌های حمایتی دولتی استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که، در بسته‌های حمایتی ویزیت‌های تخصصی رایگان است، افزود: انجام تمام آزمایش‌ها برای بیماران خاص در بیمارستان‌های دولتی رایگان است.

وی تصریح کرد: سونوگرافی، رادیولوژی و اندوسکوپی به صورت حذف فرانشیز و خدمات فیزیوتراپی رایگان است.

فرشاد اظهار داشت: تمام خدمات دارویی و درمانی و بستری برای بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی در بیمارستان‌های دولتی رایگان است.

وی اضافه کرد: دارو‌های ایرانی بیماران تالاسمی رایگان است و در صورت نیاز بیمار به مصرف داروی خارجی، اختلاف هزینه داروی ایرانی و خارجی باید توسط بیمار پرداخت شود.

گفتنی است: بیماران مبتلا به ام اس و پیوندی بیماران سرپایی محسوب می‌شوند و هزینه دارو‌های ایرانی و خدمات بستری، کورتون درمانی، ام آر آی و فیزیوتراپی برای بیماران ام اس در بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
انتهای پیام/ط


وجود بیش از سه هزار بیمار خاص در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.