مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۶۳۱ هزار و ۲۰۳ نفر از جمعیت خراسان شمالی تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محسن رعنایی مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: هم اکنون شمار افراد زیر پوشش خدمات بیمه ۶۳۱ هزار و ۲۰۳ نفر در استان است که از مجموع بیمه شدگان ۵۷ هزار و ۹۰ نفر کارکنان دولت، ۴۳۰ هزار و ۷۰ نفر روستایی، هزار و ۶۹۶ نفر بیمه ایرانبان، ۲۰ هزار و ۷۶۸ نفر سایر اقشار و ۱۳۱ هزار و ۵۷۹ نفر بیمه همگانی در استان هستند.

وی همچنین افزود: ۵۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که در مجموع بک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دفترچه بیمه برای شهروندان خراسان شمالی صادر شده است.

رعنایی اظهار کرد: در سال جاری با پرداخت‌های به هنگام مطالبات پزشکان و مراکز درمانی و داروخانه‌ای در خراسان شمالی ارزش این بیمه ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون پنج صندوق بیمه در مجموعه بیمه سلامت در حال فعالیت هستند، افزود: افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی فقط می‌توانند از خدمات درمانی و بیمه‌ای در مراکز دولتی استفاده کنند و این دفترچه‌های بیمه در مراکز خصوصی فاقد اعتبار است.

وی از اقدام برای راه‌اندازی ارجاع الکترونیک و نسخه‌نویسی رایانه‌ای تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: شهرستان اسفراین به‌عنوان نخستین شهرستان برای انجام این خدمات در استان انتخاب‌شده که تا اسفندماه مقدمات انجام نسخه‌نویسی رایانه‌ای در این شهر عملی شود.

رعنایی در مورد میزان وجود همپوشانی بیمه‌ای در میان اقشار مختلف مردم استان گفت: بر اساس آمار‌های به‌دست‌آمده از سوی نهاد‌های بیمه‌ای مختلف حدود ۳۰۰ هزار دفترچه بیمه اضافی در اختیار مردم استان است که باید با فرهنگ‌سازی در آینده هر فرد به تنها یک دفترچه درمانی برسد.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۴۶۳ بیمار خاص در مجموعه بیمه سلامت استان اظهار کرد: هزینه‌های بیماران خاص رایگان است و بیمار هیچ‌گونه مبلغی را پرداخت نمی‌کند و بیماران ام اس نیز ده درصد مبالغ بر عهده این افراد است.

انتهای پیام / ب/پ


طرح نسخه نویسی الکترونیکی اسفند ماه درخراسان شمالی اجرا می‌شود

برچسب ها: بیمه ، بیمه سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.