معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال کشت پائیزه گندم، جو و کلزا در ۱۹۸ هزار هکتار از اراضی استان آعاز شده است.

آغاز کشت پائیزه در اراضی خراسان شمالیمحمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،گفت: در سال جاری برنامه کشت گندم، جو و کلزا در ۱۹۸ هزار هکتار از اراضی استان آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به نزولات جوی نسبتا خوبی که در پائیز امسال تاکنون در استان داشتیم تا الان ۵۰ درصد سطوح کشت کندم و ۳۰ درصد کشت کلزا در اراضی استان انجام شده است.

تشکری گفت: تاکنون ۳ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.

وی اظهار کرد: تاکنون برای پشتیبانی و حمایت از کشت پائیزه در استان ۷ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی یارانه دار و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع بذور گندم، جو و کلزا تامین و بین کشاورزان استان توزیع شده است.

تشکری گفت: برای حمایت از کشت‌های پائیزه تعرفه‌های بیمه‌ای ابلاغ کردیم امیدواریم کشاورزان در اسرع وقت نسبت به بیمه اراضی خودشان اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: برای کشت و کار مطلوب برنامه تامین سوخت مورد نیاز تراکتور‌ها در نظر گرفته شده که با توجه به نوع تراکتور و نوع کشت‌ها در شهرستان‌ها سوخت توزیع خواهد شد.

وی به کشاورزان توصیه کرد: حداکثر تا آخر آبان ماه یا دهه اول آذر نسبت به انجام کشت پائیزه در استان اقدام کنند.

انتهای پیام / ب

انجام کشت پائیزه در اراضی خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.