مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲ هزار تن محصول کلزا در شهرستان شیروان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدنقی کاظمیان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشت کلزا از هفته گذشته در سطح هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی شهرستان شیروان آغاز شده است که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲ هزار تن محصول کلزا در شهرستان شیروان تولید شود.

وی افزود: سال زراعی گذشته به علت خشکسالی و قطع کاهش بارندگی در اردیبهشت ماه، سطح برداشت محصول کلزا در شیروان ۴۶۷ هکتار کاهش یافت.

کاظمیان گفت: سطح زیر کشت این محصول ۶۴۳ هکتار بود که به دلیل کاهش سطح برداشت آن فقط ۲۵۸ تن محصول خریداری شده است.

وی میانگین تولید محصول کلزا در هر هکتار را ۱ و نیم تن عنوان کرد و گفت: نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم از این محصول در سال زراعی ۹۷-۹۶، ۲۸ هزار و ۶۵۰ ریال بوده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به حمله پرندگان به مزارع کلزا این شهرستان به کشاورزان توصیه می‌شود از تور‌های تله گیر بی رنگ استفاده کنند و کشت را به صورت مجتمع انجام دهند تا خسارت به حداقل برسد و کنترل شود.

کاظمیان با بیان اینکه کیفیت روغن‌های وارداتی مناسب نیست، افزود: روغن کلزا مناسب و از کیفیت بالایی برخوردار است بنابراین محصول باید در سرزمین‌هایی که منابع آبی مطمئن داشته باشند و احتیاج به مدیریت دقیق دارند، کشت شود.

در سال زراعی ۹۶، ۱۷۶ هکتار کلزا پاییزه در اراضی شهرستان شیروان کشت شد که از این میزان سطح ۲۲۰ تن محصول برداشت شد.

انتهای پیام/ط


کاهش برداشت محصول کلزا در شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.