جشنواره بازی‌های بومی محلی با مشارکت منطقه اورامانات (روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی) در غار قوری قلعه برگزار شد.

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در غار قوری قلعهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، بهرام بهروش رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه، انتقال آداب و رسوم گذشته به نسل جدید را هدف برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی برشمرد و گفت: بازی‌های بومی و سنتی، میراثی ماندگار از گذشته هر جامعه به شمار رفته و از جمله نماد‌های اجتماعی و فرهنگی آن منطقه است.

بهرام بهروش با بیان اینکه، از سوی مردم و مسئولین استقبال خوبی را شاهد بودیم عنوان کرد: جشنواره بازی‌های بومی محلی در بخش اورامانات به مرکزی روانسر با برپایی سیاه چادر، پخت غذا‌های محلی، صنایع دستی، بازی‌های سنتی از قبیل طناب کشی، قل قلان، لی لی، گورزان  برگزار شد.


وی  افزود: شناساندن بازی‌های بومی محلی و پخت غذا‌های سنتی باعث می‌شود، آداب و رسوم گذشته را به جوانان امروزی انتقال داده شود و بتوانیم گامی در جهت دوری از فضای مجازی و و پخت غذا‌های محلی و سنتی برداریم.


آزاد شیری مسئول برگزاری جشنواره بزرگ بازی‌های بومی محلی منطقه اورامانات گفت: تیم‌های پاوه، ثلاث باباجانی و روانسر بترتیب جایگاه اول تا سوم مسابقات طناب کشی را کسب کردند.


انتهای  پیام/ز

 

برگزاری جشنواره بزرگ بازی‌های بومی محلی منطقه اورامانات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.