مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان شرایط سد‌های استان را مطلوب توصیف کرد.

داریوش بهارلوئی مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص آخرین وضعیت سد‌های استان گفت: در سال جاری، سد‌های موجود در خوزستان بدلیل بارش فراوان باران و ورودی آب از بالادست، شرایط ویژه و مطلوبی را در مقایسه با سال‌های گذشته دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پیش بینی‌ها هواشناسی درخصوص ترسالی یا بارش‌های نرمال در سال آبی پیش رو دقیق و قطعی نیست، لذا مخازن سد‌های خوزستان این آمادگی را برای بارش باران که عمدتا از مهرماه آغاز می‌شوند، دارند.

بهارلوئی با بیان اینکه مخازن سد‌ها در حال حاضر پر هستند، بیان کرد: مشکلی در تامین آب کشت تابستانه در استان وجود ندارد.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان در ادامه افزود: با توجه به اینکه آب مورد نیاز کشت تابستانه درحال تامین است و مشکلی در این زمبنه وجود ندارد، اما بدلیل محدود نبودن این اقدام، سطح زیر کشت بیش از برآورد‌ها و پیش بینی های اولیه افزایش نشان می‌دهد که این امر سبب افزایش رهاسازی آب از سد‌ها و در نتیجه افزایش مصرف می‌شود.

داریوش بهارلوئی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی کشت های تابستانه نظیر برنج تا اواخر مهر یا اوایل آبان ماه ادامه دارد و مدیریت مصرف آب امری مهم و ضرروی تلقی می گردد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پیش بینی دقیق بارش باران در استان و بالادست مشکل است، بیان داشت: تا آنجاییکه میسر است، برنامه ریزی‌ها برای رهاسازی مناسب و کنترل حجم آب سد‌ها به منظور جلوگیری از هدف رفت آب و همچنین کنترل میزان ورود آب به سد‌ها و خروجی آن‌ها و جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/گ

حال سد‌های خوزستان خوب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.