سرپرست معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان حال سدهای استان را پس از بارندگی های اخیر خوب توصیف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمیدرضا لشکری، سرپرست معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه به واسطه بارش‌های اخیر در استان وضعیت مخازن آبی امیدوارکننده شده است، گفت: حوضه کارون در حال خروج از مرحله بحرانی و وضعیت ذخیره آب در این مخزن در حال بهبود و نزدیک شدن به شرایط مطلوب است.

وی افزود: در برخی از مخازن استان با توجه به بارندگی‌های اخیر وضعیت بهبود پیدا کرده و خوشبختانه شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است.

لشکری وضعیت ذخایر آبی سد کرخه و سد دز را نسبتا خوب و مطلوب عنوان و بیان کرد: امام در حوضه مارون شرایط بهتر شده است، اما همچنان وضعیت مناسب نیست. در این حوضه برای کشت زمستانه به حدود 600 میلیون متر مکعب آب نیاز است، اما اکنون در این حوضه فقط حدود 340 میلیون متر مکعب آب داریم.

سرپرست معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اذعان داشت: علیرغم بارش‌های مناسب در بالادست اما وضعیت حوضه مارون همچنان نامناسب است و اگر بخواهیم شرایط بهتری در این مخزن داشته باشیم باید بارندگی‌های مناسبی در بالادست اتفاق بیافتد تا امکان جمع‌آوری آن در مخزن این سد وجود داشته باشد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حوضه کارون و مارون شرایط به طور کامل مطلوب نشده اما بهبود پیدا کرده است و در صورتیکه بارندگی‌ها در بالادست ادامه پیدا کند، قطعا شرایط در این 2 حوضه نیز بهبود پیدا می یابند.

انتهای پیام/گ

افزایش ذخایر آبی در سدهای خوزستان

برچسب ها: انتقال آب ، آب و برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.