رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان از سرریز شدن آب 5 بند خاکی این شهرستان بر اثر بارش باران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امین عبادی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان با اشاره به سرریز شدن آب از 5 بند خاکی این شهرستان گفت: این بندها شامل؛ بند دره شتری یک و 2، چم تنگ، بوطاهری و زلقی هستند که ظرفیت نگهداری 5 میلیون و 700 هزار مترمکعب آب را در دریاچه های خود دارند.

وی کنترل سیلاب، کاهش فرسایش خاک، کاهش حجم رواناب، تامین آب مورد نیاز درختان و آب شرب دام در منطقه کوهستانی رگ سفید از حد فاصل روستای امامزاده عبدالله تا غوله علیا را از جمله اهداف موردنظر از احداث این بندها عنوان کرد.

عبادی اظهار کرد: وجود این بندها باعث می شود آب های بالادستی که به این بندها می رسد با سرعت و حجم تنظیم شده به زمین های پایین دستی(پایاب) هدایت شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان بیان داشت: در چند سال اخیر زمین های پایین دست این بندها نسبت به محل هایی که بند وجود ندارد در اثر شدت بارندگی کم تر دچار صدمه و تخریب شده اند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: آب ذخیره شده در سرآب این بندها بعد از بارندگی به میزانی است که می تواند آب مورد نیاز کشاورزان پایین دست را نیز تامین کند.

وی اذعان داشت: لازم است هر ساله به منظور مرمت و نگهداری بندهای منطقه اعتبار لازم به میزان مورد نیاز تامین گردد.

گفتنی است؛ هندیجان رکورد میزان بارندگی در سطح استان خوزستان در 48 ساعت گذشته را داشته است، بطوریکه بیش از 121 میلیمتر بارش برای آن ثبت شده است.

انتهای پیام/گ

افزایش آب ذخیره شده در سدها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.