معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از افزایش تدریجی خروجی سد‌های استان با هدف کنترل سیلاب‌های احتمالی خبر داد.

افزایش تدریجی خروجی سدهای خوزستان/ وضعیت در خوزستان عادی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمیدرضا لشکری، معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه خروجی سد‌های دز و گتوند علیا از امروز افزایش یافته گفت: هدف از این اقدام این است در صورت بارش شدید باران، دبی کارون در مقطع اهواز در حد ۲ هزار مترمکعب بر ثانیه بماند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت در خوزستان عادی است و هیچ گزارشی از وقوع سیلاب گزارش نشده است.

وی بیان داشت: در صورت وقوع پیش بینی بارش شدید در حوزه رودخانه کارون بزرگ در روز‌های آینده احتمال دارد که دبی کارون در اهواز به ۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب برثانیه نیز افزایش یابد.

لشکری تصریح کرد: دبی خروجی سد دز امروز به ۸۴۷ مترمکعب برثانیه و خروجی سد گتوند علیا (کارون) به ۷۷۰ مترمکعب برثانیه افزایش یافته است.

این مقام مسئول اذعان داشت: خروجی سد کرخه نیز همچنان ۵۳۹ مترمکعب برثانیه است که حدود ۸۰ مترمکعب از آن از طریق تونل دشت عباس و کانال پای پل کرخه تخلیه می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان همچنین درخصوص آبگرفتگی خیابان‌های اروندکنار در نتیجه مد گفت: علت این آبگرفتگی درحال بررسی از سوی گروه‌های این سازمان است.

بر اساس این گزارش، در پی پیش بینی بارش شدید در حوزه‌های آبی خوزستان، در تمام رودخانه‌های استان هشدار آماده باش سیل اعلام شده است.

خروجی سد کرخه در روز شنبه ۵۳۰ مترمکعب برثانیه (۵۰ مترمکعب برثانیه از طریق تونل دشت عباس و بیش از ۳۰ مترمکعب برثانیه نیز از طریق کانال پای پل کرخه خارج می‌شود)، خروجی سد دز ۷۰۰ مترمکعب برثانیه، سد گتوند علیا (کارون) ۵۸۳ مترمکعب برثانیه گزارش شده است.

مقدار بارش استان خوزستان در مقایسه با بلندمدت در همین بازه زمانی ۵۹، ۷ درصد افزایش و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۳۲۱ درصدی داشته است.

انتهای پیام/گ

افزایش دبی رودخانه کارون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.