مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، وضعیت سد‌های استان را عادی توصیف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در روز‌های آینده شاهد پایین آمدن سطح آب در رودخانه کارون در مقطع اهواز خواهیم بود، گفت: در روز‌های اخیر با کاهش خروجی آب از سد‌های استان، حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه از میزان دبی عبوری رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز کاسته شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت سد‌های خوزستان بیان داشت: سد‌ها از وضعیت اضطراری که طی روز‌های گذشته شاهد آن بودیم، خارج شده‌اند.

بهارلویی تصریح کرد: در حال حاضر میزان ورودی آب به سدهای کارون، دز و کرخه بیش از یک هزار متر مکعب بر ثانیه است و خروجی آب از این سد‌ها نیز متناسب با میزان ورودی تنظیم شده است و تقریباً می‌توان گفت که میزان خروجی با ورودی سد‌ها برابر است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت دبی رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز، در ادامه افزود: در روز‌های اخیر حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه از میزان دبی عبوری رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز کاسته شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از آبی که وارد رودخانه کارون می‌شود به دلیل سیلاب‌هایی است که پشت آن وجود دارد نه از سدها، اذعان داشت: با کاهش خروجی آب از سد‌های استان، میزان دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز کاسته شده و در این زمینه اکنون میزان دبی این رودخانه ۲ هزار و ۶۸۰ متر مکعب بر ثانیه است.

یه گفته داریوش بهارلوئی، با توجه به شرایطی که اکنون وجود دارد، در روز‌های آینده نیز شاهد پایین آمدن سطح آب در رودخانه کارون در مقطع اهواز خواهیم بود.

وی در خصوص حجم خالی مخازن سد‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر تمهیدات لازم برای فراهم کردن حجم خالی مخازن سد‌های استان برای مهار سیلاب متعارف در اردیبهشت ماه اتخاذ شده است و در حال حاضر میزان فضای خالی که در درون سد‌ها وجود دارد، برای کنترل آن سیلاب‌های پیش بینی شده، کافی است.

انتهای پیام/گ

حال سدهای خوزستان خوب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.