مدیرعامل سد و نیروگاه دز از مهار شدن ٨۰ درصد آب جاری شده به سمت خوزستان توسط بندها و رها سازی ٢۰ درصد آن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید رئوفی‌نسب مدیرعامل سد و نیروگاه دز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۱۵ هزار متر مکعب بر ثانیه آب از استان‌های پیرامون وارد خوزستان شد، گفت: این مقدار آب می‌توانست برای خوزستان مشکلات فراوانی را به وجود بیاورد، اما با تدابیر لازم ٨۰ درصد آن توسط سد‌ها مهار گشت و حدود ٢۰ درصد نیز رها شد.

وی افزود: سد دز اهمیت بسیار ویژه‌ای در کنترل سیلاب‌ها و تولید برق دارد، نیمه اول سال ۹۷ با خشکسالی مطلق و در نیمه دوم آن با ترسالیِ سرکش مواجه شدیم که ادامه آن به سال ٩٨ خورشیدی نیز کشیده شد.

رئوفی نسب با اشاره به اقدامات انجام شده برای مهار سیلاب‌ها افزود: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و هماهنگی با سازمان آب و برق خوزستان، بخشی از حجم سد خالی نگه داشته شد و آمادگی کاملی برای مهار سیلاب‌ها وجود دارد.

لازم به ذکر است که طی ماه‌های اخیر خوزستان با جاری شدن آب بسیار زیاد از استان‌های همجوار، شاهد طغیان رودخانه‌ها و آورد آب فراوانی بوده است به طوری که بیشتر سد‌های موجود در استان پس از سال‌ها پر شده اند و برای اولین بار از دریچه‌های اضطراری سد دز استفاده شد. سد‌ها در مهار سیلاب‌های سرکش و طغیان گرِ طبیعت نقش مهمی را ایفا کرده اند.

انتهای پیام/ ن

نقش سد‌های خوزستان در مهار سیلاب‌ها

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.