استاندار خراسان رضوی گفت: شهرداری مشهد می تواند هفته‌های فرهنگی و مذهبی برنامه‌ریزی کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار میهمانان گردهمایی شهرداران شهر‌های اسلامی و فارسی‌زبان گفت:خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه منور امام رضا (ع) سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است.

وی افزود: براساس آمار‌های رسمی، در سال‌های اخیر آمار ورود زائران و گردشگران خارجی و داخلی به استان خراسان رضوی به طور میانگین سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان‌رضوی بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک با دو کشور ترکمنستان و افغانستان دارد و حجم صادرات کالا و خدمات از این استان به حدود دو میلیارد دلار در سال می‌رسد.

رزم حسینی با بیان اینکه عمده صادرات استان، محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی است، افزود: خراسان رضوی استانی معدن‌خیز بوده و علاوه بر وجود معادن سنگ آهن، کارخانجات بزرگ گچ در این استان فعالیت می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: شهرداری مشهد به منظور گسترش مراودات میان شهر‌های جهان اسلامی می‌تواند در راستای برگزاری هفته‌های فرهنگی و مذهبی برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: مدیریت‌های شهری در ایران تجربیات بسیار خوبی در زمینه اجرای پروژه‌ها به روش «BOT» دارند و مدیران دیگر شهر‌های اسلامی مانند کربلای معلی و نجف اشرف می‌توانند از این تجربیات برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی خود استفاده کنند.

انتهای پیام// ز.‌ی
 

گردهمایی شهرداران شهر‌های اسلامی و فارسی‌زبان در مشهد برگزار شد

برچسب ها: شهرداری ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.