رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: برطرف شدن برخی از مشکلات در حوزه آموزش، تحقیقات و فناوری نیازمند اصلاح قوانین است.

رفع برخی از مشکلات حوزه آموزش و پژوهش نیازمند اصلاح قوانین است/مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی، الگویی ارزشمندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه‌های استان با استاندار اظهار کرد: سفر به استان‌های مختلف کشور به منظور بازدید میدانی از مراکز آموزشی و تحقیقاتی و برگزاری نشست مشترک با استانداران جزو برنامه‌های کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی تصریح کرد: در بازدید‌های میدانی اعضای کمیسیون و برگزاری نشست مشترک با مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها به دنبال احصا و رفع مشکلات پیش روی حوزه‌های آموزش، تحقیقات و فناوری هستیم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع برخی از مشکلات حوزه آموزش، تحقیقات و فناوری نیازمند اصلاح قوانین است، گفت: برخی از مشکلات موجود در این حوزه مربوط به چالش‌های مدیریتی و برخی هم مربوط به کمبود منابع مالی و بودجه‌ای است که پیگیری‌های لازم برای رفع آن‌ها انجام خواهد گرفت.

زاهدی افزود: برخی از دستورالعمل‌های ناشی از قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی دارای اشکالاتی است که باید اصلاحات لازم بر روی آن‌ها انجام گرفته و برخی از مفاد آن‌ها مورد بازنگری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز برای پیگیری مشکلات دستگاه‌های اجرایی در حوزه آموزش و پژوهش، از وزیران، استاندار خراسان رضوی و روسای سازمان‌های ذی ربط در سطح ملی برای حضور در یکی از جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دعوت خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برای تسریع پرداخت مطالبات این مرکز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبه از بنیاد شهید دارد که پیگیری‌های لازم برای پرداخت این مبلغ انجام گرفته است.

زاهدی افزود: بنیاد شهید یک نیروگاه به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار دارد که در صورت موافقت دانشگاه آزاد اسلامی، با بدهی‌های بنیاد به این مرکز آموزش عالی تهاتر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار خراسان رضوی درباره طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی گفت: طرح مذکور یک الگوی اجرایی ارزشمند است که مشارکت همه ارکان حاکمیت را در امر توسعه و پیشرفت به کار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان کرمان اجرایی شده است، رهبر معظم انقلاب از این نتایج مدل توسعه‌ای ابراز رضایت کرده اند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

برخی از دستورالعمل‌های مصوب مجلس اشکالاتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.