معاون استاندار خراسان رضوی گفت:براساس برنامه‌ای که در سال جاری تدوین شده، امید می‌رود این نرخ به ۸.۵ درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جلسه «کارگروه اشتغال استان» گفت: اکنون نرخ بیکاری استان ۹.۴ درصد است و براساس برنامه‌ای که در سال جاری تدوین شده، امید می‌رود این نرخ به ۸.۵ درصد کاهش پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با ایجاد ۷۰۶ هزار شغل دیگر در سطح استان، نرخ موجود بیکاری به ۸.۵ درصد برسد و باید بتوانیم برای افراد کم توان شغل ایجاد کنیم، لذا رویکرد بانک‌ها باید در این خصوص اصلاح شود و ضرورت دارد که دستگاه‌های متولی نیز به تعهداتشان عمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سهم استان از اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۲۸۳۹ میلیارد تومان است که باید برای جذب آن تلاش شود, همچنین وجوه اداره شده هم ۹۵ میلیارد تومان، یارانه تسهیلات ۱۰۱.۵ میلیارد تومان و کمک بلاعوض ۱۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

رسولیان افزود: برای  خراسان رضوی ۴۶ هزار و ۵۳۱ شغل پیش بینی شده است و اگر نتوانیم این تسهیلات را به صورت کامل جذب کنیم، مابقی استان‌ها از این ظرفیت بهره خواهند گرفت.
 
انتهای پیام//م.پ

 

تلاش برای کاهش نرخ بیکاری استان به ۸.۵ درصد

برچسب ها: استانداری ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.