سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان گفت: مناسبات علمی میان مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ایران و اروپا گسترش می‌یابد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان در جلسه بررسی راهکار‌های توسعه مناسبات علمی دانشگاه کاشان با مراکز علمی انگلستان، اظهار کرد: وجود دانشمندان مطرح ایرانی در خارج کشور یکی از زمینه‌های مناسب برای توسعه مبادلات علمی میان مراکز دانشگاهی ایران با دیگر کشور‌ها است.

وی عنوان کرد: هموطنان ایرانی تمایل زیادی دارند تا به کشورشان خدمت کنند و سفارت ایران نیز آماده است تا ارتباط مؤثری در این رابطه برقرار کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان اضافه کرد: اروپائیان بر این باور هستند که مشکلات کنونی دیر یا زود برطرف می‌شود، بنابراین باید صبر کرد تا مزاحمت‌هایی که آمریکا برای همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و اروپا به‌ویژه در زمینه‌های علمی بوجود آورده است خاتمه یابد و سپس همکاری‌ها گسترش یابد.

بعیدی‌نژاد تأکید کرد: سفارت ایران حاضر است بستر‌های لازم برای گسترش روابط علمی میان دانشگاه‌های ایرانی با مراکز علمی و تحقیقاتی اروپا را فراهم کند.

عباس زراعت، رییس دانشگاه کاشان نیز در این دیدار تصریح کرد: دانشگاه کاشان در میان سایر مراکز علمی داخل و خارج کشور از جایگاه مناسبی برخوردار است.

وی افزود: زمینه‌های زیادی برای همکاری میان دانشگاه کاشان و مراکز علمی انگلیس و به‌ویژه دانشگاه آکسفورد وجود دارد که باید احصاء و درمورد آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

رییس دانشگاه کاشان گفت: در این شهرستان پتانسیل‌های زیادی برای تحقیقات علمی وجود دارد که مورد توجه دانشمندان خارجی است و آنان تمایل دارند فعالیت‌های مشترکی با دانشگاه‌های ایران در این زمینه داشته باشند.


انتهای پیام/م

 

جلسه بررسی راهکارهای توسعه مناسبات علمی دانشگاه کاشان با مراکز علمی انگلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار