سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: ۵۵ اثر هنری مجسمه سازی برای جانمایی در مشهد بررسی خواهند شد.

زیبایی و هویت بخشیدن به شهر با جانمایی اثر های منتخب مجسمه سازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد محسن مصحفی سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه دو سالانه مجسمه‌های شهری مشهد که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در محل چهارسوق کوهسنگی برگزار شده بود،گفت: در نمایشگاه حاضر ۵۵ اثر ارسالی منتخب نهایی به نمایش گذاشته شده که مهرماه گذشته فراخوان عمومی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در مشهد همکاری خوبی با انجمن مجسمه سازان صورت گرفت که ماحصل آن برگزاری این نمایشگاه هنری است.
 
سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: بین ۳۷۵ اثر ارسالی به دبیرخانه،  ۵۵ اثر به بخش نهایی راه یافته است.

مصحفی افزود: هیات داوران متشکل از اساتید و هیات علمی دانشگاه‎هایی که رشته مجسمه‎سازی دارند انتخاب نهایی را انجام خواهند داد و پیش‎بینی می‎شود آثار مرتبط و مناسب با حال و هوا و وضعیت شهر را انتخاب کنند تا جانمایی مناسب انجام شود.

وی با بیان اینکه از این حرکت دو هدف و رویکرد دنبال می‎شود، ادامه داد: هنر به معنی سلیقه ، درک و دریافت هنری جامعه است که تلاش می‌شود، ارتقا پیدا کند، بعد از آن زیبا کردن و هویت بخشی به شهر مورد توجه است.

سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: تعداد قابل توجهی از آثار، قابلیت جانمایی در شهر را دارند که باید با توجه به بودجه و بررسی حال و هوای مذهبی مشهد، آثاری ساخته و جانمایی شود.
 
مصحفی  افزود: بخشی از جشنواره به ‎طور ویژه به آثار مرتبط به شاهنامه تعلق داشته است.
 
انتهای پیام //ف . ک
 

بررسی ۵۵ اثر هنری مجسمه سازی برای جانمایی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.