معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۴۴ هزار واحد تولیدی در سطح شهرک صنعتی کشور فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۶ درصد آن جزو صنایع کوچک است.

بیش از ۹۶ درصد واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی کوچک، جزو صنایع خرد هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره‌ برداری فاز اول واحد‌های صنفی تولیدی فلزتراشان شهرک صنعتی توس، گفت: بیش از ۴۴ هزار واحد تولیدی در سطح شهرک صنعتی کشور فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۶ درصد آن جزو صنایع کوچک است .

وی ادامه داد: از دو منظر باید به این مسئله توجه کرد، اولا از منظر تولید و فعالی‌های مربوط به تامین مواد اولیه و نقدینگی مشابه با سایر فعالیت‌ها هستند، اما از منظر دیگر در یکسری فعالیت‌ها همچون خوشه صنعتی، مراکز فناوری کسب و کار و کیلنتک عارضه‌ یابی، مشکلات را دست بندی و در جهت رفع آن به صورت کلان فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : امروز توفیق داشتیم از قوچان، درگز و هم‌اکنون از شهرک صنعتی توس بازدیدی انجام دهیم.

صالحی نیا افزود: در بازدید از شهرک صنعتی توس، افتتاح پروژه بازچرخوانی آب، آسفالت و تصحیح سطوح و ایجاد کارگاه فلز تراشی به لحاظ تامین قطعات و انجام امور صنفی خود واحد‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این واحد صنعتی، شرکتی دانش‌بنیان با استفاده از توان فنی و مهندسی افراد، فناوری طب را توسعه و براساس ظرفیت ایجاد شده، تنها در برخی از مواد اولیه وابستگی وجود دارد و بقیه مراحل ساخت، تولید و کنترل کیفی به صورت داخلی انجام می‌شود و امیدواریم با توجه به درخواست آنان، توسعه بیش از دوبرابر را برای آنان ایجاد کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور ما در این شهرک به دلیل قرارگیری در سال رونق تولید و سیاست محوری دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

صالحی نیا افزود: در مقایسه صورت گرفته، شاهد وفاق و همکاری خوب واحد‌ها هستیم و در حال حاضر برخی واحد‌های تولیدی با مشکلاتی چون؛  تامین مواد اولیه، ثبت سفارش و تامین نقدینگی مواجه هستند و این مشکلات را در کارگروه‌ها مورد بررسی قرار داده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلاتی در حوزه واردات وجود دارد که همچون فرصتی در اختیار تولیدکنندگان است تا با تولید خود نیاز‌های داخلی کشور را رفع و شرایط خوبی را برای کشور ایجاد کنند.

انتهای پیام//ف.ح

مشکلاتی در حوزه واردات، فرصتی در اختیار تولیدکنندگان است

برچسب ها: شهرداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.