وزیر خارجه کره جنوبی در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره تنش‌های تجاری اخیر با ژاپن ابراز نگرانی کرد.

گفت و گویی تلفنی وزاری خارجه کره جنوبی و آمریکا درباره ژاپنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه کره جنوبی امروز اعلام کرد کانگ کیونگ ها، وزیر خارجه این کشور در گفتگوی تلفنی با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود، نگرانی سئول را درباره محدودیت‌های ژاپن بر روی صادرات مواد با تکنولوژی پیشرفته ابراز کرد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد وزیر خارجه کره جنوبی گفت: گام محدودیت تجاری ژاپن می‌توان به شرکت‌های ما زیان وارد کند و از طریق ایجاد اختلال در سیستم عرضه جهانی تاثیر منفی بر نظام تجاری دنیا و نیز شرکت‌های آمریکایی داشته باشد.

وزیر خارجه کره جنوبی با توجه به روابط دوستانه میان کره جنوبی و ژاپن و رابط سه جانبه سئول، واشنگتن و توکیو این اقدام را نامطلوب دانست.

بنا به گزارش یونهاپ، کانگ همچنین ابراز امیدواری کرد سئول و توکیو بتوانند به راه حلی برای برطرف کردن اختلافات از طریق گفتگو دست یابند. وزیر خارجه آمریکا نیز لزوم تقویت روابط سه جانبه میان واشنگتن-سئول-توکیو را یادآور شد.

خبرگزاری یونهاپ یادآور شد کیم هیون چانگ، معاون رئیس دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه به منظور بحث درباره اختلافات سئول و توکیو با مقامات آمریکا وارد واشنگتن شد.

ژاپن هفته گذشته با اشاره به اختلافات با سئول بر سر آن دسته از اتباع کره جنوبی که مجبور به کار برای شرکت‌های ژاپنی در زمان جنگ جهانی دوم شده بودند، اعلام کرد محدودیت‌ها بر صادرات سه نوع از تجهیزات مورد استفاده در صفحه‌های نمایش تلفن همراه و تراشه‌های حافظه را تشدید خواهد کرد. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز گفت او دستور اعمال محدودیت‌های را بر صادرات مواد شیمیایی حساس به کره جنوبی را به دلیل نگرانی در خصوص انتقال این فناوری‌ها به کره شمالی، صادر کرده است.

در همین چارچوب، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در نشستی با مدیران اجرایی ۳۰ شرکت کره جنوبی اعلام کرد: به رغم تلاش‌های دیپلماتیک ما برای حل و فصل این مسئله، نمی‌توانیم احتمال طولانی شدن این شرایط را رد کنیم.

او روز چهارشنبه همچنین اظهارات یک سیاستمدار ژاپنی را که گفته بود سئول به طور غیرقانونی ماده شیمیایی فلوراید هیدروژن وارداتی از ژاپن را به کره شمالی صادر و تحریم‌ها علیه این کشور را نقض کرده است، رد کرد و آن را بی‌اساس خواند. ماده شیمیایی فلوراید هیدروژن می‌تواند در تولید تسلیحات هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار