دولت ژاپن در پاسخ به درخواست کره‌جنوبی برای حل‌وفصل دیپلماتیک تنش اخیر بین دو کشور تأکید کرد توکیو از تصمیم تجاری خود علیه سئول عقب‌نشینی نمی‌کند.

ژاپن: از تصمیم اعمال محدودیت بر واردات کالاهای کره جنوبی، عقب‌نشینی نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، «یوشیهیدا سوگا» سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز سه‌شنبه تأکید کرد طرح بازنگری در اعمال محدودیت بر کالا‌های وارداتی کره جنوبی بسیار مهم است و توکیو هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگو با سئول درباره این تصمیم دولت ندارد.

این اظهارات سوگا پاسخی است به درخواست «مون جائه-این»، رئیس‌جمهور کره جنوبی برای حل‌وفصل دیپلماتیک تنش اخیر بین دو کشور که از توکیو خواست این تصمیم به گفته او سیاسی را لغو کند.

 توکیو اخیراً اعلام کرده است که  کره جنوبی را از فهرست کشورهای موسوم به «کشورهای سفید» حذف خواهد کرد؛ فهرستی که در آن کشورهای غربی قرار دارند و در آنها «محدودیت‌های حداقلی روی تجارت» وجود دارد.

به نوشته یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی، این اقدام ژاپن در واقع واکنش آشکاری است به حکم دادگاه کره جنوبی علیه شرکت‌های ژاپنی.  اکتبر سال گذشته  دادگاهی در کره جنوبی،  یک شرکت ژاپنی را مجبور به پرداخت غرامت حدود ۹۰ هزار دلاری به هر یک از شاکیان کرد. (اینجا)

وزارت صنایع ژاپن پنج‌شنبه گذشته در طرحی علیه صادرات کالاهای کره جنوبی اعلام کرد از این پس محدودیت‌های شدیدتری بر واردات مجموعه‌ای از مواد به‌کار‌رفته در گوشی‌های هوشمند و نیمه‌رسانا‌ها اعمال خواهد کرد.

از سوی دیگر، «سانگ یان-مو»، وزیر تجارت، صنایع و انرژی کره جنوبی نیز به بیان اینکه تصمیم اخیر توکیو ناقض قوانین سازمان تجارت جهانی است افزود کره جنوبی علیه ژاپن به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار