کاخ‌سفید با انتشار بیانیه‌ای از سفر رئیس‌جمهور آمریکا به کره جنوبی در اواخر ماه ژوئن خبر داد.

ترامپ اواخر ژوئن به دیدار مون جائه این می‌رودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اواخر ماه ژوئن برای دیدار با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی راهی این کشور می‌شود.

کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا اواخر ماه ژوئن و همزمان با شرکت در نشست گروه بیست در ژاپن، به کره جنوبی نیز سفر خواهد کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: ترامپ و مون جائه این همکاری نزدیک خود را به منظور دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای نهایی و کاملا تائید شده کره شمالی ادامه خواهند داد. دو طرف همچنین در خصوص راه‌های تقویت روابط دو جانبه میان سئول و واشنگتن و دوستی میان مردمان دو کشور بحث خواهند کرد.

این دومین دیدار ترامپ با همتای کره جنوبی خود از ماه آوریل، زمانیکه مون جائه این به واشنگتن سفر کرد، خواهد بود. این سفر همچنین اولین حضور رئیس جمهور آمریکا در کره جنوبی از نوامبر سال ۲۰۱۷ خواهد بود. همچنین رئیس جمهور آمریکا احتمالا با شماری از سران کشور‌های جهان در حاشیه نشست گروه ۲۰ دیدار خواهد کرد. نشست گروه بیست امسال ۲۸اُم ژوئن در شهر اوزاکای ژاپن و به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

نشست روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی به دنبال آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی برگزار خواهد شد. اگرچه ترامپ و مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت او اعلام کردند آزمایش‌های موشکی کره شمالی را تهدیدآمیز نمی‌دانند، اما کره شمالی انتقاداتی نسبت به اقدامات آمریکا داشته و در چند مورد خواهان حذف وزیر خارجه این کشور از مذاکرات دو جانبه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار