معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: پیگیری طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری، رونمایی از سند توسعه متوازن هشت گام استان و ایجاد بازارچه مرزی از پیشنهادات استان در این سفر خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ولی الله حیاتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: ۶ تیم ویژه برای پیگیری مصوبات سفر در حوزه‌های اقتصادی، پروژه‌های زیرساختی و شهرداری ها، امورات بانک ها، اعتبارات دولتی، حوزه مرزی، تامینی، قضایی و انتظامی ایجاد شده است که این نوع ساز و کار تعریف شده برای پیگیری مصوبات سفر در نوع خود بی نظیر است و تمام عزم استان این است که هیچ دستگاه اجرایی بدون مصوبه در این سفر نباشد.

وی افزود: در این سفر از دو منبع اعتبارات دولتی و بخش خصوصی تزریق اعتبار خواهیم داشت که بخش دولتی متوجه ایجاد زیرساخت‌ها و بخش خصوصی بهره مندی از ظرفیت هلدینگ‌های تجاری کشوری برای توسعه استان به ویژه در دو بخش کشاورزی و گردشگری به عنوان پیشران‌های توسعه خواهد بود.

حیاتی افزود: خراسان شمالی در حوزه زیرساخت‌های توسعه از جمله راه ها، حمل و نقل ریلی، ابنیه و ... به شدت ضعیف است و بنابراین تمرکز هزینه کرد اعتبارات دولتی در دور دوم سفر هیات دولت مربوط به این حوزه هاست و در این مورد جلسات متعددی در مرکز تشکیل و پیش نویس خوبی برای مصوبات سفر تهیه شده است.

حیاتی در ادامه سخنان خود به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان در سال ۹۴ اشاره داشت و گفت: در این سفر ۲۶ پروژه با ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تا کنون شاهد تزریق ۱۵۰ درصدی این اعتبارات یعنی ۹۷۸ میلیارد تومان بوده ایم.

از این مصوبات ۱۳ مصوبه پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی، ۹ مصوبه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۹۰ درصدی، ۳ مصوبه با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۶۰ درصدی و یک مصوبه با پیشرفت فیزیکی زیر ۲۰ درصد است.

این سفر همچنین شامل ۷ وعده می‌باشد که ۵ وعده کاملا تحقق یافته یک وعده در حال اجراست و وعده توسعه پتروشیمی بجنورد به دلیل مشکلات فنی، اعتباری و زیرساختی تحقق نیافته است.

انتهای پیام/ط

سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.