مدیر کل استاندارد ایلام گفت:نظارت و بازرسی بر صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام نسبت به سال گذشته تشدید شده است.

نظارت و بازرسی بر صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلاممهناز همتی مدیر کل استاندارد ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت:هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌ها و خدماتی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالا‌ها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان ممنوع است.


وی افزود:‌بعد از درخواست متقاضی و ثبت فرآورده در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد و وارد نمودن تمامی مدارک و مستندات لازمه در سامانه (سینا) توسط اداره کل بازرسی اولیه و نمونه برداری انجام می‌گردد.

مدیر کل استاندارد ایلام ادامه داد:در صورت داشتن نواقص مشاهده شده در بازرسی، اعلام نواقص به واحد می‌شود و بعد از بازرسی نهایی (بازرسی که واحد در آن هیچ نقصی نداشته باشد) و قبولی نمونه در آزمون مطابق استاندارد مربوطه همچنین پرداخت کارمزد خدماتی توسط واحد تولیدی؛ پرونده جهت صدور پروانه باید به تایید نهایی کمیته علائم اداره کل که متشکل از مدیر کل استاندارد (رییس جلسه) - معاون ارزیابی انطباق، رییس اداره اجرای استاندارد اداره کل، یک نفر کارشناس خبره در زمینه مربوطه، رییس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل و کارشناس اداره کل (بدون حق رای) برسد.

وی اظهار داشت:بعد از تایید پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده با اعتبار سه سال صادر می‌شود.

فرآیند تمدید پروانه:
در صورت مهیا بودن شرایط (مستندات بروز شده و همچنین نداشتن امتیاز منفی ۹۰ و بالاتر و داشتن دو سری بازرسی و نمونه برداری در سال و یا نهایتا حداقل یک نمونه برداری و آزمون در طول هر سال) و پرداخت کارمزد خدماتی اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد به مدت سه سال (از تاریخ تایید نهایی) تمدید خواهد شد.

همتی عنوان کرد:در صورت لغو شرایط تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد " مانند کسب امتیاز منفی ۹۰ تا ۱۲۰ در طول اعتبار پروانه، تعطیلی واحد تولیدی بیش از ۶ ماه و یا هر دلیل دیگر " اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد به مدت ۳ ماه تعلیق خواهد شد و در مدت زمان تعلیق واحد تولیدی حق تولید، تمرکز، توزیع و فروش فرآورده ندارد.

وی اضافه کرد:در صورتیکه شرایط رفع تعلیق (قبل از اتمام سه ماه فرصت داده شده) توسط واحد تولیدی برقرار گردید پروانه رفع تعلیق خواهد شد و در غیر اینصورت پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل خواهد شد که مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد واحد تولیدی و یا خدماتی تولید و یا ارائه خدمت را نخواهد داشت.

مدیر کل استاندارد ایلام یاداور شد: هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌ها و خدماتی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالا‌ها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان ممنوع است و کالا‌های مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد می‌شود.

 

انتهای پیام/با

فرایند صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد

برچسب ها: استاندارد ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.