صابري گفت: قريب به 70 درصد چغندر قند و بذر چغندر قند كشور در استان اردبيل توليد و تامين مي شود. برنامه ريزي دقيق و اصولي در سال جهاد اقتصادي را از سوي مديران جهاد كشاورزي جهت تامين بذر چغندر قند براي نيازهاي داخلي را خواستار شد.

 به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ صابري استاندار اردبيل در نشست با رييس موسسه تحقيقاتي ، اصلاح و تهيه بذر چغندر قند و جمعي از مسئولين و كارشناسان جهاد كشاورزي اظهار داشت : استان اردبيل استعداد ويژه و منحصر به فرد در كشت و توليد چغندر قند و بذر چغندر قند و فرآوري آن را دارا است كه در اين خصوص مقام اول را به خود اختصاص داده است.
حسين صابري اظهار داشت: چغندر قند يكي از نيازهاي اساسي كشور است كه ضمن تناوب زراعي نقش بخصوص در سبد غذايي خانواده ايفا كند.
استاندار اردبيل همچنين برنامه هاي مقدماتي و عملياتي را جهت خود كفايي كامل و افزايش سطح زير كشت بذر چغندر قند را يادآور شد و ابراز اميدواري كرد : با افزايش سطح زير كشت ، ارتقاء ميزان برداشت بذر چغندر قند ، اهمت كشاورزان و نظارت دقيق بتوانيم نياز كل كشور را تامين نمائيم.
حسين صابري ترويج ايجاد انگيزه براي كاشت چغندر قند در بين كشاورزان را مورد تاكيد قرار داد و افزود : با توجه به موقعيت جغرافيايي استان كه بخشي از آن در دو نوبت كشت مي شود با مديريت صحيح و اصولي شاهد ارتقاء سطح بهره وري و كاهش قيمت تمام شده چغندر قند خواهيم بود. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.