رئیس دانشگاه مجازی اصفهان :

اید در طول برنامه پنجم توسعه به وب 2 دست یابیم

برگزاری دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه در راستای نسل جدید صنعت فناوری اطلاعات است که حدود ده سال است بروی آن کار میشود.

 

دکتر علی صنایعی رئیس دانشگاه مجازی اصفهان در حاشیه برگزاری دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه درگفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران بیان داشت:

 

در اجرای زیر ساختهای فناوری اطلاعات بویژه در زمینه بانکداری الکترونیک و پرداخت از طریق موبایل که 28 بانک کشور در شبکه شتاب و شباب فعالیت میکنند ،موبایل ict جایگاه خود را پیدا میکند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف کشور در برنامه پنجم توسعه رسید ن به وب 2 است ،اظهار داشت:دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه با حمایت وزارت علوم و شرکتهای پیشرو خصوصی در صنعت فناوری اطلاعات و ict وتمرکز بر تلفن همراه ، برای اولین بار بصورت بین المللی در کشور برگزار می گردد .

 

 

وی تصریح کرد:لازم است مسوولان از لحاظ علمی و تا حدودی بازرگانی به استفاده از تلفن همراه درتوسعه شهروند الکترونیک توجه کنند و شهرداری تهران به عنوان متولی این امر از یکسو و وزارت ict از سوی دیگر به عنوان ضامن اجرایی باید نقش پررنگتری در این زمینه داشته باشند.

 

دکتر صنایعی با تاکید بر اینکه دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه باید در برج میلاد تهران برگزار میشد گفت:

 

برگزاری چنین کنفرانسی باید برای عموم از طریق تله کنفرانس با کمک مخابرات و صدا وسیما صورت میگرفت تا به تمام شهروندان کشور نمایش داده شود و همچنین به جای برگزاری کنفرانس های موازی واتلاف بودجه به مقوله های تخصصی و مورد تایید وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری و مراکز ict کشور بیشتر پرداخته شود.

 

رئیس دانشگاه مجازی اصفهان خاطرنشان ساخت:از لحاظ استفاده و داشتن isp و اینترنت کشور ما در بین 10 کشور اول دنیا قرار دارد اما از لحاظ کاربرد تجاری و اقتصادی it و ict از جمله تجارت الکترونیکی در رتبه 58 یا 59 در بین کشورهای دنیا قرار دارد که این امر نشانه فاصله دیجیتالی ما از لحاظ کاربردهای صنعت it است. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار