مدیر کل نوسازی مدارس استان: ۳۹ درصد مدارس خراسان شمالی کاملا مستحکم، ۵۰ درصد نیازمند مقاوم سازی و ۱۱ درصد نیز تخریبی است.

حذف ۱۷ مدرسه سنگی خراسان شمالی تا پایان سال ۹۸

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، امین فلاح مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت: عملیات حذف مدارس سنگی استان خراسان شمالی شروع شده و در دست اجرا است.

فلاح افزود: خراسان شمالی دارای ۱۵۴۶ فضای آموزشی با ۷۴۰۰ کلاس درس است که از این تعداد ۱۶۰ مدرسه با ۸۰۱ کلاس درس تخریبی است و ۶۸۶ فضای آموزشی با ۳۶۸۴ کلاس نیازمند مقاوم سازی است.

وی گفت: شهرستان گرمه با ۱ درصد تخریبی و شهرستان‌های اسفراین و بجنورد با ۲۷ و ۲۳ درصد تخریبی به ترتیب کمترین و بیشترین درصد مدارس تخریبی را دارا هستند.

فلاح با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی هیچ مدرسه خشتی و گلی وجود ندارد افزود: عملیات حذف مدارس سنگی موجود در استان که ۱۷ مدرسه با ۶۷ کلاس می‌باشد شروع شده و در مرحله برآورد است و تا پایان سال ۹۸ همزمان با دهه فجر بهره برداری خواهد شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان خراسان شمالی با توجه به اینکه میانگین سرانه کشوری۵/۲۱ است تصریح کرد: میانگین سرانه فضا‌های آموزشی استان ۵/۶ درصد است که از این مقدار حدود ۱۵ درصد نسبت به میانگین کشوری کاهش داشته ایم.

وی گفت: در استان خراسان شمالی نیازمند ۲۳ هزار متر مربع احداث هستیم تا به میانگین کشوری برسیم.

فلاح با اشاره به اینکه رویکرد خیرین امسال ایمنی مدارس است گفت: امسال ۴۱ خیر مدرسه ساز، ۳۳ فضای آموزشی و ۱۰۷ کلاس همراه با یک باب نمازخانه و ۲ قطعه زمین و کمک نقدی را تعهد کرده اند.

وی هدف از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز را تکریم و جذب خیر مدرسه ساز اعلام کرد و افزود: ۴۸۱ خیر در سامانه خیرین ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۹۴ خیر خانم، ۳۱۳ خیر آقا و ۷۴ مورد موسسات حقوقی هستند.

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی تصریح کرد: ۲۲ پروژه با ۷۶ کلاس درسی و ۷۸۰ متر مربع زیربنا با مشارکت خیرین مدرسه ساز تا مهرماه با ۴۴ کلاس آماده بهره برداری است و ۱۱ پروژه نیز با ۳۳ کلاس درسی در دست اجراست.

فلاح اظهار کرد: ساخت ۹ سالن ورزشی از مصوبات سفر رهبری است که ۸ عدد آن بهره برداری شده و ۵ استخر ورزشی در استان خراسان شمالی در دست اجرا است و تا پایان سال ۹۸ یا مهرماه ۹۹ بهره برداری خواهد شد.
انتهای پیام/ م

حذف ۱۷ مدرسه سنگی خراسان شمالی تا پایان سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.