رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در بجنورد گفت: تمام بخاری‌های نفتی مدارس کشور تا اول مهر برچیده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهرالله رخشانی مهر امروز در آئین افتتاح مدرسه شش کلاسه روستای اسفیدان با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ توجه ویژه‌ای به سازمان نوسازی مدارس شده است اظهار داشت: خوشبختانه تمامی پیشنهاداتی که از سوی سازمان نوسازی مدارس به مجلس مطرح شد با رای بالا تصویب شد و توانست کمک بسیاری را به بحث ساخت مدارس در کشور کند.

وی در ادامه افزود: اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در سال ۹۶، ۵۳۰ میلیارد تومان بود که این مبلغ به ۳ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ ارتقا پیدا کرد. همچنین سهم ما از اعتبارات قیر و گاز ۲.۵ برابر شده است که نتایج آن را در سال جاری مشاهده خواهیم کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص برچیدن بخاری‌های نفتی در مدارس کشور تصریح کرد: تمامی بخاری‌های نفتی مدارس کشور که زیرساختش فراهم باشد تا اول مهر سال جاری برچیده می‌شوند.

رخشانی مهر با تاکید بر اینکه مقاومت و ایمنی در ساخت از اهمیت بالایی برای سازمان نوسازی برخورد است خاطرنشان کرد: امروزه ساختمان مدارسی که بعداز سال ۶۸ و بر اساس آیین نامه زلزله ساخته شده‌اند در برابر سیل و زلزله مقاوم هستند و به هیچ وجه خطر آوار شدن آن جان دانش‌آموزان را تحدید نمی‌کند.

وی افزود: در گلستان و نقاط مختلف کشور که دچار سیل شدند، شاهد تخریب شدن تعداد زیادی از منازل بودیم، اما مدارس تا زیر سقف زیر آب بودند و هیچ تخریبی گزارش نشد.

مدیرکل اداره نوسازی مدارس کشور با اشاره به هزینه‌های بالای ساخت و ساز مدارس گفت: ساخت هر متر مربع مدرسه ۲.۵ میلیون تومان و هر کلاس درس ۳۰۰ میلیون تومان برای ما خرج دارد. پول دانش آموز و مدارس را دیگر برای ساخت مدارس هزینه نخواهیم کرد.

رخشانی مهر تاکید کرد: در سطح کشور خیرین ملی داریم که سالانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به نوسازی مدارس کمک می‌کند. اغلب مدارس ما در لرستان و کرمانشاه به دست خیران انجام می‌گیرد. باید بستر ورود خیران در خراسان شمالی به مقوله ساخت و ساز مدادس فراهم شود.

وی در پایان گفت: سرانه مدارس کشور قبل از انقلاب ۱.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز بوده است که امروز این متراژ به ۵.۲ متر افزایش یافته است که رشد ۳ برابری داشته است.

انتهای پیام/ ب

صحبت های رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباه جمع اوری بخاری های نفتی از مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.