رئیس‌جمهور ترکیه گفت آنکارا هیچگاه با رفتار‌های توسعه‌طلبانه حرکت نکرده است و چشم طمع به حاکمیت و خاک هیچ کشوری ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تی‌آر‌تی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، که به بوسنی هرزگوین سفر کرده است، دیروز از مقر نیرو‌های نظامی ترکیه در پایگاه نظامی بوتمیر در بوسنی هرزگوین بازدید کرد و در جمع این نیروها گفت آنکارا چشم طمع به خاک هیچ کشوری ندوخته‌ است.

او در سخنانی در این پایگاه گفت: ترکیه هیچگاه رفتار‌های توسعه‌طلبانه نداشته است.

رئیس جمهور ترکیه افزود: تا زمانی که در افغانستان و عراق آرامش برقرار نشود، تا زمانی که درگیری‌ها در سوریه متوقف نشود، ما نیز به آرامش دست نخواهیم یافت. اگر در منطقه بالکان ثبات حکمفرما نباشد ترکیه نیز به صورت کامل از رفاه برخوردار نخواهد بود. ما با این دیدگاه از نزدیک به مسائل منطقه توجه می‌کنیم.

اردوغان افزود: باید بر این نکته تاکید کنم که دولت جمهوری ترکیه هیچگاه با رفتار‌های توسعه‌طلبانه و مداخله جویانه حرکت نکرده است. همانگونه که همواره تاکید کرده‌ایم ما چشم طمع به خاک و حاکمیت و امور داخلی هیچ کشوری ندوخته‌ایم. ما فقط تلاش می‌کنیم امنیت جانی و مالی شهروندانمان را تضمین کنیم.

او با تاکید بر اینکه به گروه‌های تروریستی رحم نخواهیم کرد، گفت: ما برای اینکه علاوه بر شهروندانمان‏, برادران و هم‌نژادان و جوامع دوست و بردار نیز در آرامش زندگی کنند‏, مبارزه می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
باشه اردوغ..تو گفتی و ماام باور کردیم
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۱۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
اصلا و ابدا بقول معروف آب نمی بینی اگر نه شنا گر قابلی هستید نفتهای به تاراج رفته کشور عراق رو توسط داعش کی حمل و نقل میکرد به کشورش بنظرم در آن روزها ترکیه عراق بوده بقول معروف کور شه کاسبی که مشتری خودش رو نشناسه منافق خودتی .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
شما که به خاک هیچ کشوری چشم طمع ندوخته اید.....چرا؟ در خاکهای مرزی سوریه و عراق وارد شده و قصد خارج شدن هم ندارید.........
آخرین اخبار