مدیر کل و جمعی از مسئولان حفاظت محیط زیست استان با دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه دیدار و بر ضرورت تعامل دستگاه قضایی و حفاظت محیط زیست استان برای پیشگیری از جرایم زیست محیطی و رشد سطح تعامل و همکاری‌ها و همچنین افزایش اطلاع رسانی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه وضعیت محیط زیست استان و پتانسیل‌ها و دستاورد‌های زیست محیطی و برخی مشکلات زیست محیطی را بیان کرد.

وی گفت : خوشبختانه استان کرمانشاه دارای تنوع زیستی متفاوت و گونه‌های جانوری ارزشمندی است که این مهم در راستای تلاش شبانه روزی محیط بانان این استان و همکاری دستگاه قضایی حاصل شده است.

یاوری ضمن تشکر از دستگاه قضایی استان گفت: خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های قضایی استان توانسته ایم در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست عملکرد مناسبی داشته باشیم. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه با ارائه مطالبی در خصوص پسماند‌های شهر کرمانشاه و امحاء آن، وضعیت پیشرفت استان را در این زمینه مطلوب بیان کرد.

 صادقی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: فراوانی دغدغه‌های زیست محیطی در بین مردم و مسئولان نشان از وجود بحران‌ها و رشد فرایند مشارکت جویی جامعه است و تعاملات خوب سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه قضایی می‌تواند در پیشگیری از تخریب محیط زیست و وقوع جرایم زیست محیطی بسیار مؤثر باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه با تأکید بر آگاهی بخشی جامعه در زمینه حفاظت و صیانت از محیط زیست، خواستار برنامه ریزی مناسب و قوی در جهت تلاش برای حفظ انفال خدادادی شد. وی تصریح کرد: آموزش در زمینه حفاظت از محیط زیست برای عموم بسیار مهم و نقش کلیدی در پیشرفت و توسعه محیط زیست هر جامعه خواهد داشت.

دادستان کرمانشاه در ادامه گفت: نظارت‌ها و پایش‌ها بر پسماند‌های صنایع و مراکزی که ممکن است بر محیط زیست و سلامت انسان‌ها تأثیر داشته باشد باید بصورت مستمر و جدی انجام شود. وی در ادامه از آمادگی دستگاه قضا در برخورد قانونی با صنایع آلاینده خبر داد.

 صادقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بررسی خلأ‌های قانونی، مطالبه گری زیست محیطی و مجازات جایگزینی برای دستیابی به توسعه پایدار، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی، پیشگیری از تخریب محیط زیست و ارتقای فرهنگ زیست محیطی و مشارکت مردم ضرورت دارد.

دادستان کرمانشاه در ادامه با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در محیط زیست گفت: این سازمان‌ها می‌توانند در ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین مردم و گردشگران نقش مهمی را ایفا کنند.

وی در ادامه و در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: یکی از اموری که زمینه ساز سعادت و کمال انسان در دنیا و آخرت می‌باشد، داشتن محیطی سالم و امن است که انسان بتواند در آن به تربیت جسم و جان خویش بپردازد. وی افزود: شرط اوّلیه داشتن روحی سالم، جسم سالم است و جسم سالم نیز فقط زمانی حاصل می‌شود که انسان از محیط زیست طبیعی و سالم بهره‌مند باشد.

صادقی بیان کرد: ترویج فرهنگ زیست محیطی به شهروندان در رابطه با محیط زیست و خطرات ناشی از آلودگی محیط زیست، باید یکی از برنامه‌های اصلی مسئولان اداره محیط زیست باشد. وی گفت: محیط سالم زندگی سالم را در پی خواهد داشت. دادستان عمومی کرمانشاه در پایان گفت: توجه به حفاظت از محیط زیست و پاک نگهداشتن محیط زندگی، باید از اولویت‌های اساسی زندگی هر شهروند باشد .

 

 

انتهای پیام/د

بررسی وضعیت محیط زیست استان و پتانسیل‌ها و دستاورد‌های زیست محیطی

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.