معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : استفاده از وسایل امداد به عنوان خدمات شهری خلاف است و باید با چنین اشخاصی برخورد شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : با توجه به اتفاقاتی که اخیراً رخ داد و آتش سوزی‌هایی که در سطح استان واقع شد لازم است امکانات آتش نشانی‌ها بررسی شود تا هنگام اطفا حریق با مشکل مواجه نشویم.

وی گفت : تا کنون در اطفای حریق از تجربه سازمان‌های مردم نهاد و مردم بخوبی استفاده شده است و نمونه آن را طی چند روز گذشته در حریقی که در کرند غرب رخ داد به خوبی دیدیم که مردم به طور جدی پای کار بودند.

وی ابراز داشت: در برخی موارد از جمله آتش سوزی که در پالایشگاه اتفاق افتاد علی رغم اینکه همواره شعار می‌دهیم پیشگیری بهتر از درمان است، اما ملاحظه کردیم مجموعه‌ها از ارتباطات و فاصله‌های استاندارد برخوردار نبودند.

سالاری گفت: بر این اساس داشتن برنامه دائمی جهت رصد کردن مجموعه‌ها و بهینه کردن شرایط لازم و ضروری است و باید کاربری‌های غیر متجانس کنار هم را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی شرایط ایمنی رعایت نشده است، افزود: باید در رعایت نکات ایمنی و مسائل قبل از حادثه اهتمام کافی داشته باشیم تا شاهد خسارات جانی و مالی نباشیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: مراتع، جنگل‌ها، سراب‌ها و … منابع طبیعی و محیط زیست ما هستند که حفاظت از آن‌ها بر عهده همگان است.

وی خواستار برخورد کیفری با افراد متخلف در این راستا شد و بیان داشت: باید با افرادی که به اموال عمومی آسیب می‌زنند از طریق دادگستری برخورد شود.

وی تاکید کرد: مراتب برخورد با متخلفین باید اطلاع رسانی شود، زیرا این امر می‌تواند در پیشگیری بسیار مهم باشد.

سالاری ادامه داد: متأسفانه اتفاق بدی که شاهد آن هستیم این است وسایل امداد به عنوان خدمات شهری استفاده می‌شود که این کار خلاف است و باید با چنین اشخاصی برخورد قانونی شود.

وی بیان داشت: در شهرک‌های صنعتی ضوابطی برای استقرار ماشین‌های آتش نشانی داریم، اما افراد بکار گیری شده به این منظور، آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و همین امر سبب می‌شود برای اطفا حریق به موقع حضور نداشته باشند.

سالاری همچنین تاکید کرد: لازم است یک بانک اطلاعاتی کامل از امکانات موجود استان مطابق با نقاط حادثه خیز داشته باشیم.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: از آنجا که برخی از آتش سوزی‌ها به دلیل سهل انگاری گردشگران گزارش شده است لذا لازم است سازمان میراث فرهنگی با نصب تابلو‌هایی اخطار‌های لازم را به گردشگران بدهند .

 

 

انتهای پیام/د

بررسی امکانات آتش نشانی‌ها

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.