معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه گفت : میزان مصرف آب در استان از اول امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،رضا داوودی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه پرمصرف‌ترین نقاط استان را به ترتیب کرمانشاه، سرپل ذهاب، قصرشیرین، جوانرود، تازه آباد و گیلانغرب اعلام کرد و در خصوص دلایل پرمصرفی این نقاط گفت : بخشی از این پرمصرفی به دلیل شرایط آب و هوایی این نقاط است و اکثر نقاط پرمصرف استان در مناطق گرمسیری واقع شده‌اند و گرمای هوا علت پرمصرفی آن‌ها است.

وی در خصوص علت پرمصرفی شهر کرمانشاه نیز گفت : بزرگی شهر کرمانشاه، تنوع و وجود انواع کاربری‌های پرمصرف از جمله دلایل مصرف بالای آب در کرمانشاه است.

وی تصریح کرد: در شهر کرمانشاه مصارف صنعتی و تجاری بیشتری وجود دارد و وجود استخر‌های بیشتر، ورزشگاه‌های بیشتر و کارواش‌های بیشتر نسبت به سایر نقاط باعث پرمصرفی آن نسبت به نقاط دیگر استان شده است.

داوودی تاکید کرد: شهر هر چقدر توسعه یافته‌تر باشد، میزان مصرف آب در آن شهر به همان نسبت بالاتر می‌رود.

وی دلیل پرمصرفی شهر‌های سرپل ذهاب و تازه آباد را نیز اتفاقاتی که در اثر زلزله رخ داد، دانست و گفت: با توجه به اینکه هنوز هم مصرف آب این شهر‌ها به دلیل زلزله، رایگان است، مصرف بالایی دارند.

معاون بهره برداری آبفا شهری استان کرمانشاه عنوان کرد: با وجود اینکه از ۲۰ خرداد براساس مصوبه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده، مجوز مدیریت همه انشعابات در شهر سرپل ذهاب صادر و قرار شد اجرایی شود و مردم آب بها بپردازند و ما نیز از ۲۰ خرداد کار را آغاز کرده‌ایم، اما به دلایلی کار قدری کند پیش می‌رود.

این مسئول به دلایل این کندی اشاره کرد و افزود: هنوز هم تعدادی از این افراد و مستاجرین زلزله زده در کانکس‌ها هستند، لذا امکان قطع این انشعابات وجود ندارد و نیز به دلیل مسائل ساخت و ساز، عدم پرداخت آب بها و وجود انشعابات غیرمجاز در این نقاط مصرف آب در شهر‌های سرپل ذهاب و تازه آباد بالا است.

داوودی ادامه داد: برای مدیریت مصرف آب در این نقاط باید همه کانکس‌ها به کمک فرمانداری جمع آوری شود و به همان نسبت که کانکس‌ها جمع آوری شود ما می‌توانیم مصرف آب را مدیریت کنیم.

وی گفت: با توجه به وضعیت موجود در این مناطق، کار سختی است و مردم مقداری مقاومت می‌کنند، اما با توجه به مجوزی که ستاد بازسازی به ما داده است، ما باید به مرور این کار را انجام دهیم.

معاون بهره برداری آبفا شهری استان کرمانشاه تاکید کرد: مردم سعی کنند مصرف بهینه داشته باشند و از شست و شوی ماشین، معابر و حیاط با آب آشامیدنی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه بسیار از شهر‌ها با تنش آبی مواجه هستند، خواستار کمک مشترکان در زمان پیک مصرف و مدیریت مصرف در این حوزه شد.

داوودی گفت: در زمان اوج مصرف می‌بینیم که برخی مناطق، چون مناطقی از شهر کرمانشاه با افت فشار و مسائلی از این دست مواجه می‌شوند، لذا اگر مردم مصرفشان را مدیریت کنند، مسائل مناطقی که از این نظر مشکل دارند به همان اندازه کمتر می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

شرایط آب و هوایی بخشی از پرمصرفی آب

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.