فخری گفت: حفظ آمادگی، داشتن برنامه و همچنین بسیج امکانات موجود باید برای مدیریت بحران موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه مدیریت بحران دامغان بابیان اینکه متأسفانه اطلاعات اولیه در بحث مقابله و مدیریت بحران در زمان بروز اتفاقات وجود ندارد و باید بانک اطلاعاتی از امکانات موجود در ادارات دامغان تهیه و تدوین شود، گفت: زلزله یکی از آیات خداوند است که به ما هشدار می‌دهد تا آمادگی کامل داشته باشیم و با استفاده از اختیارات خود، از اعتبارات این حوزه در راستای درست استفاده کنیم. حفظ آمادگی، داشتن برنامه و همچنین بسیج امکانات موجود باید برای مدیریت بحران موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

وی افزود: حتماً باید برنامه‌ای تحت عنوان «طرح پدافندی مقابله با بحران» به‌صورت مدون و منظم برای مقابله با حوادث و مدیریت بحران با مشخص کردن وظایف هریک از دستگاه‌های اجرایی، تهیه شود.

فخری بیان کرد: تجهیز سوله مدیریت بحران یکی از الزامات اساسی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه است که باید در دستور کار قرار گیرد و انتظار می‌رود این موارد نه‌تن‌ها برای زلزله‌های اخیر دامغان بلکه برای آمادگی در مواجه با هر بحرانی موردتوجه واقع شود.

وی در ادامه بابیان اینکه در اجرای ساخت‌وسازها، برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار براثر بروز حوادث غیرمترقبه باید موارد و ضوابط ایمنی رعایت شود، اظهار داشت:  یکی از موارد حادثه‌ساز عدم ایمنی کافی در ساختمان‌ها است که هر چه در این مهم همراهی لازم صورت گیرد در مواجه با بحران مشکلات کمتری خواهیم داشت.

انتهای پیام / م

حفظ آمادگی، داشتن برنامه و همچنین بسیج امکانات در مدیریت بحران موردتوجه ویژه قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.