رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۸۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان بوشهر در بسیج ملی کنترل فشارخون شرکت کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری افزود: جمعیت بالای ۳۰ سال در استان بوشهر بیش از ۵۰۰ هزار نفر است که از این تعداد، جمعیت هدف بالای ۳۰ سال ما در بسیج ملی کنترل فشارخون ۲۵۰ هزار نفر بوده است بیش از ۳۹۴ هزار نفر یعنی حدود ۸۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان بوشهر در این طرح مشارکت کرده‌اند.

وی ادامه داد:طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا باهدف ارتقای آگاهی عمومی، اطلاع‌رسانی و حساس سازی از ۲۷ اردیبهشت‌ در استان بوشهر در جامعه آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: امروز بیش‌ترین میزان مرگ‌ومیر را بیماری‌های غیر واگیر یا مزمن تشکیل می‌دهند و این بیماری‌ها ریشه در سبک زندگی و نحوه رفتار و تغذیه و عادات انسان دارند.

کشمیری یادآور شد: هرساله عوامل این بیماری‌ها و سبک زندگی و شیوه‌های خطرزا برای زندگی بررسی می‌شود تا وضعیت استان بوشهر با سایر نقاط کشور بررسی شوند

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح بسیج کنترل فشارخون تاکنون ۲۶ میلیون نفر فشارخون خود را در مراکز درمانی، بهداشتی، خانه‌های بهداشت و مراکز سیار سراسر کشور اندازه‌گیری و ثبت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کم‌تحرکی و پشت‌میزنشینی، پیشینه خانوادگی ابتلا به این بیماری‌ها، اضافه‌وزن، رژیم غذایی ناسالم و درست نخوردن، داشتن دیابت و خوردن بیش‌ازاندازه نمک جزء عوامل زمینه‌ساز به فشارخون بالاست و نخستین قدم برای درمان آن اصلاح سبک زندگی است.

دکتر کشمیری گفت: با کم کردن وزن از طریق کم خوردن و فعالیت بیشتر و رژیم غذایی مناسب و همچنین با ترک مصرف دخانیات، الکل و قلیان و کاهش استرس‌ها و افزایش آرامش جسم و جان قدم‌های خوبی در کاهش فشارخون بالا برداشته می‌شود.

انتهای پیام/ک

 ۸۰ درصدی بوشهری‌ها در بسیج ملی کنترل فشارخون شرکت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.