طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در تمام مراکز بهداشتی، درمانی، و ۱۹۰ ایستگاه سیار استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر امروز در آیین آغاز اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در بوشهر، گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور امروز در تمام مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و ۱۹۰ ایستگاه سیار آغاز شد.

دکتر سعید کشمیری هدف از این طرح را شناسایی افراد با فشار خون بالا عنوان کرد و افزود: ۵۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال در استان بوشهر داریم که دست‌کم نیمی از این جمعیت باید در این طرح حضور یابند.

وی ادامه داد: نصف افراد جامعه اطلاعی از فشار خون بالای خود ندارند و این طرح می‌تواند نقش مهمی در اطلاع افراد از فشار خون بالا داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر همچنین با اشاره به کارهای صورت گرفته در راستای توسعه و تقویت سلامت در استان بوشهر، بیان کرد: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، استان بوشهر در زمینه سواد سلامت رتبه اول کشور را دارد و مردم استان بوشهر از نظر سواد سلامت و بهداشت در رتبه برتر کشور قرار دارند.

دستگاه‌های اجرایی در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون مشارکت کنند

استاندار بوشهر نیز در حاشیه آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در استان بوشهر گفت: اجرای چنین طرح‌هایی اهمیت زیادی دارد و باید همه دستگاه‌های اجرایی در این طرح مشارکت گسترده داشته باشند.

عبدالکریم گراوند افزود: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون یک حرکت پیشگیرانه است، بنابراین مردم استان به ویژه افراد زیرپوشش طرح از این فرصت استفاده کنند.

وی بیان کرد: کنترل فشارخون نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های حادتر دارد و باید از این فرصت خوبی که وزارت بهداشت فراهم کرده استفاده شود.

گراوند تصریح کرد: صداوسیما این اقدام را به یک کار فرهنگی تبدیل کند و اطلاع‌رسانی مناسبی در این مورد صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.