رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت:طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در این شهرستان از امروز تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در گناوه تا ۱۵ تیرماه ادامه داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد بازیاری بیان کرد : طرح ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور امروز در شهرستان گناوه آغاز شده است و انتظار می رود مردم شهرستان با مراجعه به پایگاه ها و مراکز در نظر گرفته شده در این طرح مشارکت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری فشار خون به عنوان قاتل خاموش نامگذاری شده و مبتلان به آن از این بیماری بی اطلاع هستند هدف بیشتر در این طرح شناسایی افرادی است که از بیماری خود اطلاع ندارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه تصریح کرد: جمعیت هدف در شهرستان گناوه حدود ۵۳ هزار نفر است که شامل افراد بالای ۳۰، سال زنان بارداردر هر گروه سنی و بیماران کلیوی است.

محمد بازیاری افزود :۱۸ خانه بهداشت، ۱۰ مرکز بهداشتی درمانی، یک پایگاه سلامت غیر ضمیمه، ۲ بیمارستان شهرستان و درمانگاه های بخش خصوصی و دولتی سطح شهرستان است سه پایگاه ثابت یکی در مرکز شهر و در گلزار شهدا و در ساحل مسقر هستند و در دو شیفت صبح و بعد از ظهر آماده ارائه خدمات هستند.

وی ادامه داد: این طرح از امروزر ۱۸ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و انتظار می رود که مردم در اسرع وقت مراجعه کنند.

محمد بازیاری عنوان کرد :این طرح رایگان است و کسانی که برای وضعیت فشار خون به مراکز تعیین شده مراجعه می‌کنندلازم است کارت ملی همراه داشته باشند که پس از انجام معاینه در سامانه ثبت پیامکی به آنان ارسال و به آنان اطلاع داده می‌شود در چه وضعیتی قرار دارند.

انتهای پیام/م

اجرای طرح کنترل فشار خون  تا ۱۵ تیرماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.