مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:با ثبت فشارخون ۲۶ میلیون نفر در حدود ۷۰ درصد جمعیت هدف، پوشش داده‌ شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر افشین استوار در بررسی روند اجرای طرح بسیج فشار خون در دشتستان، افزود: از ابتدای اجرای طرح بسیج کنترل فشارخون تا کنون ۲۶ میلیون نفر فشارخون خود را در مراکز درمانی، بهداشتی، خانه‌های بهداشت و مراکز سیار اندازه‌گیری و ثبت کرده‌اند.

وی هدف از اجرای طرح بسیج کنترل فشارخون ارتقاء آگاهی عمومی، اطلاع‌رسانی و حساس سازی در جامعه عنوان کرد و  ادامه داد: با توجه به پوشش خوب نظام شبکه‌ها در کشور، انتظار داریم آگاهی مردم در خصوص بیماری‌ها بالا باشد و شاخص کیفیت خدمت با ارتقای آگاهی مردم ارتباط مستقیمی دارد و نیرو‌های بهداشتی در این زمینه باید عملکرد خوبی داشته باشند تا شاهد کاهش بار بیماری‌های غیر واگیر در جامعه باشیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: فشارخون عامل بیش از صد هزار مورد مرگ سالانه است که آمار‌ها بیانگر این است که بیش از یک‌سوم جمعیت ۳۰ سال، از هر سه نفر یک نفر فشارخون بالا دارند.

 استوار افزود: شیوع بیماری فشارخون در کشور به عوامل ژنتیکی، سبک زندگی سالم و آگاهی افراد بستگی دارد و ما با اجرای این طرح در کوتاه مدت شاید نتوانیم در شیوع این بیماری تأثیرگذار باشیم، ولی با ارتقاء آگاهی، بهبود عملکرد و تغییر نگرش در درازمدت می‌توانیم در کنترل و شیوع این بیماری تأثیرگذار باشیم.

وی عنوان کرد: در سه دهه گذشته جمعیت مبتلا به فشار خود بیش از سه برابر افزایش‌یافته و این روند رو به افزایش است و باید همه تلاش کنیم این عامل خطر را به حداقل برسانیم و از عوامل مرگ‌ومیر جلوگیری کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم دعوت کرد در فرصت باقیمانده تا پایان طرح، با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت و همچنین پایگاه‌های بهداشتی نسبت به اندازه‌گیری فشارخون خود اقدام کنند.

کارشناس برنامه فشارخون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان دشتستان، ۱۱۸ هزار نفر است که در این طرح باید ۶۰ هزار نفر غربالگری شوند.

جمیله معارفی افزود: تاکنون با مشارکت ۱۴۳ مراقب سلامت، بیش از ۷۴ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان زیرپوشش طرح کنترل فشارخون قرار گرفته‌اند و همه مادران باردار، بیماران کلیوی نیز غربالگری فشارخون شده‌اند.

انتهای پیام/ک

۲۶ میلیون نفر در طرح ملی کنترل فشار خون شرکت کردند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.