­رسانه‌های انگلیسی از کمک مالی یک فرد نزدیک به ولیعهد عربستان سعودی به ستاد تبلیغاتی جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس خبر داد.

رد پای مداخله محمد بن سلمان در انتخابات نخست‌وزیری انگلیس دیده شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، پایگاه خبری ”بیزنس اینسایدر“ فاش کرد ستاد تبلیغاتی جرمی هانت، برای برعهده گرفتن ریاست حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری انگلیس، کمک مالی از یک فرد نزدیک به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دریافت کرده است.

بیزنس اینسایدر نوشت: هماهنگ‌کننده ویژه دولت انگلیس با محمد بن سلمان در اجرای چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان، ۱۰ هزار پوند به ستاد تبلیغاتی هانت کمک کرد.

حزب کارگر انگلیس از جرمی هانت خواسته بود این کمک مالی را به فرد نزدیک به ولیعهد سعودی بازگرداند. این حزب این سوال را مطرح کرد که آیا فردی که دارای یک سمت رسمی دولتی است می‌تواند کمک مالی به تبلیغات انتخاباتی داشته باشد؟

بوریس جانسون، وزیر خارجه پیشین انگلیس در رقابت با جرمی هانت، وزیر امور خارجی کنونی این کشور، برای رسیدن به سمت نخست‌وزیری پیشتاز است. این انتخابات قرار است ۲۲ ژوئیه پایان یابد و نتایج یک روز بعد اعلام خواهد شد. جانسون قول داده است چنانچه برگزیده شود در ۳۱ اکتبر، همانطور که از پیش تعیین شده است، انگلیس را از اتحادیه اروپا «با و یا بدون توافق» خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۷ تير ۱۳۹۸
چقدر ذلیل شدن انگلیسی ها که به سعودی ها نیازمند هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
غولیِ برا خودش. حیوان درنده =بن سلمان
آخرین اخبار