مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: خوشه کسب و کار پلاستیک این استان با فعالیت ۵۰ واحد تولیدی به عنوان خوشه برتر کشور در سال ۹۷ انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیاوش وحدت مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: با شناسایی خوشه کسب و کار پلاستیک در سال ۹۶، فعالیت‌های توسعه‌ای این خوشه آغاز شد.

وحدت با تشریح اقدامات انجام شده برای حمایت از خوشه کسب و کار پلاستیک گفت: برگزاری ۱۰ دوره آموزشی تخصصی، تور‌های بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی با حضور ۲۰ واحد تولیدی، شناسایی، آموزش و توانمندسازی «بی دی اس» خوشه برای قالبسازی، اجرای پروژه عارضه یابی، ترکیب سازی و اصلاح فرمولاسیون ۱۰ واحد تولیدی پلاستیک از اقداماتی است که این شهرک برای حمایت از توسعه خوشه پلاستیک انجام داده است.

وی با بیان اینکه در اجرای تور نمایشگاهی و تخصصی ترکیه، خراسان شمالی استانی معین بود، افزود: از ۸۰ شرکت کننده در این تور ۱۲ شرکت کننده از خراسان شمالی حضور داشتند.

وی در مورد برنامه‌های امسال این شرکت برای توسعه خوشه پلاستیک خراسان شمالی نیز گفت: اجرای۲ برنامه پژوهشی، برنامه ریزی برای حضور در ۳ نمایشگاه داخلی، دو تور نمایشگاهی خارجی و ۵دوره آموزشی تخصصی از برنامه‌های امسال این شرکت برای افزایش توان رقابتی خوشه پلاستیک خراسان شمالی است.

وحدت از ظرفیت توسعه کمی این خوشه کسب و کار نیز خبر داد و اظهار داشت: افزایش تعداد فعالان در این خوشه توجیه اقتصادی دارد.

خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

تنها منطقه ویژه اقتصادی استان نیز در بجنورد با گستره ۳۵۰ هکتار تعریف شده که مرحله نخست آن ۴۹ هکتار وسعت دارد و در ایام دهه فجر سال ۹۷ به بهره برداری رسید.

خراسان شمالی ۳۲۲ واحد تولیدی در ۱۵ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام / م

خوشه پلاستیک خراسان شمالی خوشه برتر کشور شد

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.