دانشگاهیان دانشگاه شیراز در قالب طرح اراسموس پلاس به اروپا اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شیراز گفت: شیوه‌نامه ای برای اعزام دانشگاهیان به اروپا طی برنامه آموزشی اراسموس پلاس(+Erasmus) تنظیم شده است.

محمدصابر خاقانی‌نژاد با بیان اینکه اراسموس پلاس برنامه‌ای آموزشی و پژوهشی تحت حمایت اتحادیه اروپا است افزود: در این برنامه، دانشگاه‌های اروپایی از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان امور بین‌الملل دانشگاه‌های طرف قرارداد خارج از اتحادیه اروپا، میزبانی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا بودجه این برنامه را به دانشگاه‌ها پرداخت می‌کند، تصریح کرد: این هزینه پس از ورود به دانشگاه مقصد در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد و هزینه‌های یک نیمسال حضور دانشجو در یکی از دانشگاه‌های اروپایی توسط دانشگاه میزبان پرداخت خواهد شد.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شیراز گفت: شرط برخورداری از بورسیه حداقل معدل۱۷، نداشتن مشروطی در کارنامه آموزشی، داشتن مدرک زبان قابل قبول شامل IELTS، TOEFL، MSRT و ارائه رزومه پژوهشی است.

خاقانی‌نژاد ادامه داد: مدت‌زمان این برنامه برای اعضای هیات علمی و عوامل اجرایی امور بین‌الملل یک هفته و برای دانشجویان یک نیمسال تحصیلی است.

وی اظهارداشت: شرایط افراد متقاضی استفاده از این بورسیه در شورای توسعه بین‌الملل دانشگاه شیراز به تصویب رسیده است و به دانشکد‌های مختلف ابلاغ شده است.
انتهای پیام/م

اعزام دانشگاهیان دانشگاه شیراز به اروپا در قالب طرح اراسموس پلاس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.