معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: حدود ۸ هزار کیلومتر از جاده‌های شریانی کشور خرابی‌های شدیدی دارد که نیازمند بهسازی فوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهر سازی در جریان بازدید از راه‌های سبزوار گفت: هر ساله ۸۰۰ هزار تن قیر برای بهسازی جاده‌های شریانی در سطح کشور نیاز است تا با اجرای ۱۵ میلیون تن آسفالت سطح آن‌ها به وضعیتی مناسب برسد.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه ۱۳۹۸ به منظور تامین قیر فرآیندی طولانی تعریف شده که دریافت آن را برای دستگاه‌ها و سازمان راهداری دشوار نموده است.

حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با وجود فعالیت ۶۰۰ کارخانه آسفالت در کشور و تولید ۱۵ میلیون تن آسفالت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای امسال قیر برای روکش آسفالت دریافت نکرده است؛ بر این اساس تامین نشدن قیر به چالشی اساسی و به امری دشوارتر از تامین منابع مبدل شده است.

وی نگهداری راه‌های کشور را نیازمند سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اعلام کرد و تصریح کرد: امسال تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این حجم اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

انتهای پیام//ر. س



لزوم توجه بیشتر به بهینه سازی بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.