مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۹ هزار و ۵۲۴ داوطلب استان در پنج گروه آزمایشی شرکت می‌کنند.

۲۹۵۲۴ داوطلب کردستانی در کنکور سراسری سال ۹۸ شرکت می‌کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار داشت: آزمون سراسری روز‌های پنج شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه جاری با شرکت ۲۹ هزار و ۵۲۴ داوطلب کردستانی برگزار می‌شود.

وی با آرزوی موفقیت برای کلیه دانش آموزان و داوطلبان شرکت کننده، افزود: از این تعداد شرکت کننده در کنکور سراسری، دو هزار و ۳۹۴ نفر در گروه آزمایشی ریاضی، ۱۵ هزار و ۷۲۰ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، پنج هزار و ۹۴۷ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، یک هزار و ۶۶۳ نفر در گروه آزمایشی هنر و سه هزار و ۷۰۰ نفر نیز در گروه ازمایشی زبان‌های خارجه شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در کنکور سراسری سال ۹۷ تعداد شرکت کنندگان استان ۲۶ هزار و ۳۱۶ نفر بود، از افزایش داوطلبان شرکت کننده در کنکور در سال ۹۸ نسبت به سال قبل خبر داد و ادامه داد: میزان شرکت کنندگان امسال سه هزار و ۲۰۸ نفر نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

قربانی بر تمهید مقدمات کامل و برگزاری مطلوب و بهینه آزمون سراسری و مراقبت‌های لازم و ایجاد ساز و کار‌های حفاظت آزمون در حوزه‌های آزمونی تاکید کرد و یادآور شد: صحت و برگزاری سلامت کنکور اولویت اول ما است.

وی به جهت آرامش و رفاه داوطلبان کنکور، آماده سازی حوزه‌های آزمونی از نظر فضا، سیستم‌های سرمایشی، صوتی و ... را مهم دانست و بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش، مسئولان و دست اندرکاران امر در این خصوص باید نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

انتهای پیام/ز

شرکت داوطلبان کردستانی در کنکور سراسری سال ۹۸

برچسب ها: آموزش و پرورش ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.