اشرفی با اشاره به مطالعات انجام شده درخصوص زنان شهر تهران گفت: تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن است.

تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سکینه اشرفی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در مراسم روز دختر که امروز (پنجشنبه سیزدهم تیرماه) برگزار شد، با بیان اینکه پس از ۱۱۰ سال من نخستین معاون زن شهردار هستم، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه روی کار آمدن من، برنامه مشخصی را برای شهر تهران تضمین کردیم.

وی افزود: مهمترین مأموریتی که به این حوزه محول شده بود، تضمین برنامه سوم شهر تهران بود که آن را برای تصویب به شورای شهر دادیم و اکنون مراحل اجرایی آن در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه رویکرد ما در این برنامه عدالت محوری در سطح شهر تهران است، گفت: یکی از مستنداتی که مورد توجه قرار گرفت، توجه به جنسیت و توجه به فراگیری شهروندان تهرانی بود.

اشرفی با اشاره به نتایج این اقدامات ادامه داد: نتایج نشان داد که تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن است و نشان داد که فضا‌های آموزشی زنانه‌تر شده و این دلیل عادلانه‌تر شدن فضا‌ها نبوده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا ۹۴ حضور زنان در مقاطع تحصیلی نسبت به مردان رشد شتابنده‌ای داشته است، گفت: نرخ رشد زنان بیمه شده در ۵ سال اخیر برابر با ۱۵ و نیم درصد بوده است، در حالی که این نرخ برای مردان کمتر است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تصمیم گرفتیم فضا‌های بیشتری را برای کسب و کار زنان در فضا‌های عمومی ایجاد کنیم، تصریح کرد: امروز نرخ حضور زنان در مراکز تجاری، کافی نت‌ها و آموزشی بیشتر شده است و از مواردی که زنان می‌توانند حضور خود را در آنجا نهادینه کنند، شورایاری‌ها هستند و باید فضایی فراهم کنیم تا حضور آن‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۵۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن است
اشرفی با اشاره به مطالعات انجام شده درخصوص زنان شهر تهران گفت: تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن است.
بنام خداوند جان و خرد : کجاشو دیدی خواهر بزرگوار در آینده نچندان دور رئیس جمهور مملکتمون هم از زنان خواهد بود همچونین اعضای کابینه محترمشون هم از زنان خواهد بود باور ندارید انشاءالله اگر عمری باقی بماند به زودی خواهیم دید . والسلام و صلوات التماس دعا . اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت و النصر . لبیک یا رسول الله ص .
آخرین اخبار