حناچی از افتتاح پارک دوچرخه سواری بانوان خبر داد و گفت: ۵۰ درصد فضا‌های شهری باید در اختیار زنان قرار گیرد.

خبرنگار: کاظمی/50 درصد فضاهای شهری باید در اختیار زنان قرار بگیرد / پارک دوچرخه سواری بانوان فردا افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در همایش روز دختر که امروز (پنجشنبه سیزدهم تیرماه) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و هفته کرامت، اظهار کرد: شروع هفته با یادآوری مهربانی و لطافت الهی به نام دختران نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه من دارای یک پسر و یک دختر هستم، گفت: عطوفت و علاقه‌ای که دختر به پدر نشان می‌دهد، دل انسان را می‌لرزاند و من به عنوان شهردار نه با نگاه جنسیتی، بلکه با نگاه انسانی معتقدم ۵۰ درصد فضا‌های شهری باید در اختیار بانوان قرار گیرد و نباید فضایی را فراهم کنیم که برای بانوان قابل دسترسی نباشد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه دسترسی به آفتاب و نور خورشید برای زنان یک حق است و باید این فضا را برای آن‌ها فراهم کنیم، گفت: فردا جمعه ۱۴ تیر ماه پارک ویژه دوچرخه سواری بانوان را در منطقه ۲۲ افتتاح می‌کنیم.

حناچی با بیان اینکه برای مناسب سازی فضا‌های شهری اقدام می‌کنیم، ادامه داد: فضا‌های شهری باید برای همه قابل دسترس باشند.

وی با اشاره به اینکه طی سالیان دراز در دو طرف اتوبان مدرس فضای سبزی وجود داشت که یک سوی آن پارک آب و آتش و در سوی دیگر آن پارک طالقانی قرار داشت، افزود: به خاطر شرایط پارک طالقانی محیط آن به عنوان فضایی امن طلقی نمی‌شد، اما با تدبیری که اندیشیده شد، پل طبیعت ساخته شد و این فضا را به یک فضای امن تبدیل کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه در دیوار نگاره‌های تخت جمشید هیچ تصویری از بانوان دیده نمی‌شود، اما در عین حال در آن دوران زنان پست‌های مدیریتی داشتند و به آن‌ها مرخصی دوران بارداری داده می‌شد، تصریح کرد: تصاویری که بر روی دیوار نگاره‌های تاریخی دیده می‌شود، مربوط به بعد از آمدن سلوکیان است و این امر حاکی از تفاوت فرهنگی شرق و غرب است که در آن زمان بین ما و یونانی‌ها که تمدن‌های هم عرض بوده‌ایم، وجود داشته است.

وی افزود: این وضعیت نشان می‌دهد که در تمدن ما به زنان اهمیت داده می‌شد و تفاوت‌هایی هم با نوع نگاه غربی به زنان وجود داشت.

شهردار تهران گفت: دختران و بانوان، مدیران و مادران آینده خواهند بود و این فضا را باید برای تجربه‌های تخصصی فراهم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار