بهروز آذر گفت: پارک‌های خوبی برای زنان در شهر تهران وجود دارد که آن‌ها برای جبران کمبود نور می‌توانند در این نوع اماکن حضور یابند.

بوستان‌های خاص بانوان فضایی مناسب برای برخورداری زنان از نور و آفتاب است/ سهم ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا بهروز آذر مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در مراسم گرامیداشت روز دختر که امروز (پنجشنبه سیزدهم تیرماه) برگزار شد، با بیان اینکه ۳ و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور، جمعیت زیر ۳۰ سال هستند، اظهار کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این جمعیت، بانوان شهر تهران هستند.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه شهرداری صرفا برای شهرداری نیست و برای شهر تهران تدوین شده است، افزود: در ماده ۶۹ برنامه توسعه، بر بهسازی فضا‌های بی‌رفاه و ارتقای امنیت اجتماعی تأکید شده است و ما این موضوع را دنبال می‌کنیم و از شهرداری خواستار پیگیری هستیم.

بهروز آذر با اشاره به سهم ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری، تصریح کرد: در حال حاضر میزان حضور زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری ۱۷ درصد و در کل فضا‌های مدیریتی ۸ درصد است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه در شهر تهران بوستان‌هایی مخصوص بانوان داریم، ادامه داد: در شرایطی که زنان از کمبود نور و دریافت آفتاب محروم هستند، پارک‌ها فضا‌های مناسبی برای زنان هستند و باید از این فضا‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در ۲۲ منطقه شهر تهران ساختمان‌هایی به نام شهربانو داریم، خاطرنشان کرد: رونق این ساختمان‌ها وابسته به حضور زنان است.

بهروز آذر در پایان با تأکید بر اینکه افزایش مشارکت زنان را در شهرداری دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: بخشی از این کار از طریق شورایاری‌ها محقق می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار