«الک سیگلی» دانشجوی استرالیایی که هفته گذشته در کره شمالی ناپدید شده بود، امروز (پنجشنبه) از بازداشت آزاد شد.

دانشجوی استرالیایی ناپدید شده در کره شمالی آزاد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد دانشجوی این کشور که هفته گذشته در کره شمالی ناپدید شده بود، آزاد شده است.

موریسون در پارلمان استرالیا گفت: «آقای "الک سیگلی" در جمهوری دموکراتیک خلق کره از بازداشت آزاد شده است. به ما اطلاع داده شد که او از بازداشت آزاده شده و با سلامت از مرز عبور کرده است». او در ادامه افزود «تایید می‌کنم که او به سلامت وارد استرالیا شده و حالش خوب است».

خبرگزاری «ان کی» که معمولا اخبار کره شمالی را منعکس می‌کند پیش از این به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود سیگلی وارد پکن شده و به زودی به توکیو خواهد رفت.

سیگلی ۲۹ ساله، یکی از معدود دانشجویان غربی است که در کره شمالی تحصیل می‌کنند. بنا به گفته خانواده‌اش او از هفته گذشته، ۲۵ ژوئن، با خانه تماس نگرفته بود.

از آنجاییکه استرالیا هیچ مقام دیپلماتیکی در کره شمالی ندارد، برای پیگیری این موضوع و جستجوی سیگلی از طرف سومی استفاده کرد.

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، سیگلی کاملا به زبان کره‌ای مسلط بوده و در دانشگاه «کیم سانگ» در پیونگ یانگ در رشته ادبیات کره‌ای مشغول تحصیل است. قابل توجه است که سیگلی دو هفته پیش با خبرگزاری اسپوتنیک در خصوص ادبیات کره شمالی گفتگو کرد. او همچنین در این خصوص با روزنامه انگلیسی گاردین و برخی رسانه‌های غربی دیگر نیز مصاحبه داشت. این تبعه استرالیایی گفته بود قصد دارد در ۱۸ جولای از پیونگ یانگ به توکیو برود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار