وزارت خارجه استرالیا در بیانیه‌ای از بررسی وضعیت شهروند بازداشت شده این کشور در کره شمالی خبر داد.

استرالیا وضعیت تبعه بازداشت شده خود در کره شمالی را بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد بازداشت یکی از شهروندان این کشور در کره شمالی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وزارت خارجه استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد به دنبال شفاف‌سازی در خصوص گزارش مربوط به بازداشت یکی از شهروندان این کشور در کره شمالی است.

در بیانیه وزارت خارجه استرالیا آمده است: وزارت امور خارجه و تجارت به موجب منشور خدمات کنسولگری، به دنبال ارائه خدمات کنسولی به خانواده این فرد استرالیایی که بنا به گزارش‌ها در کره شمالی بازداشت شده، است. این وزارتخانه به دنبال شفاف سازی فوری در این باره است. 

بنا به گزارش رسانه‌های محلی استرالیا، وزارت خارجه این کشور در خصوص وضعیت «الک سیگلی» که احتمالا تنها دانشجویی استرالیایی در کره شمالی است، ابراز نگرانی کرده است. بنا به گزارش‌های رسانه‌ای سیگلی ۲۹ ساله کاملا به زبان کره‌ای مسلط بوده و در دانشگاه کیم سانگ در پیونگ یانگ در رشته ادبیات کره‌ای مشغول تحصیل است.

شبکه خبری‌ «ای بی سی نیوز » نیز گزارش داد دوستان این دانشجوی استرالیایی به مقامات اعلام کردند که او این هفته ناپدید شده است. قابل توجه است که سیگلی هفته گذشته با خبرگزاری اسپوتنیک در خصوص ادبیات کره شمالی گفتگو کرد. او همچنین در این خصوص با روزنامه انگلیسی گاردین و برخی رسانه‌های غربی دیگر نیز مصاحبه داشت.

این تبعه استرالیایی گفته بود قصد دارد در ۱۸ جولای از پیونگ یانگ به توکیو برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار